
За трета поредна година технологичната компания SiteGround е генерален партньор на кампанията в подкрепа на българските хижи и заслони „Хижа на годината“ и отново заявява своята безрезервна подкрепа за развитието на планинския туризъм в страна ни.
Освен със спонсорство за реализиране на все по-мащабната и всеобхватна кампания, българската компания всяка година отпуска и грант програми за осъществяване на ключови подобрения в планинските ни бази. През 2023 г. бяха осигурени 20 000 лева за финансиране на проект „Реновиране на хижи и заслони със SiteGround“, които бяха спечелени от наскоро обновената хижа „Грънчар“, чието стопанисване се превърна освен в мисия, и в семеен занаят за цялото семейство Кузмеви. Добрият пример на помощта на SiteGround последваха и други, за да може днес хижа „Грънчар“ да разполага с автономна соларна система за електричество на стойност над 40 000 лева.

През 2024 г., вдъхновени от постигнатото, SiteGround продължиха да подкрепят инициативата, като генерален партньор и предоставиха нови 20 000 лева за финансиране на грант програмата „Хижа за пример със SiteGround“, с фокус върху въвеждането на технологични подобрения в хижите, които да улеснят и направят работата им по-ефективна. Помощта бе връчена в резултат на обществено гласуване от заинтересованата аудитория, която отреди първото място на хижа „Македония“. Чрез нея стопаните на хижата успяха да дооборудват автономната соларна система за електричество с две батерии за съхранение с обща мощност 15 kW, авариен бензинов генератор, турбина за модернизиране на наличния ВЕЦ в хижата, да подновят останалата стара дограма, за да повишат енергийната ефективност и да изградят нов информационен сайт за туристите, който разбира се намери своя дом в хостинг семейството на SiteGround: https://macedoniahut.com/.

В допълнение на това беше организирана и проведена и първата доброволческа акция в историята на кампанията, на която беше свършено сериозно количество физически труд от дружина от 10 доброволци.
В знак на благодарност към SiteGround, стопаните на хижа „Македония“ обособиха уютен кът в столовата на хижата, с удобства за изнесен офис, с който приветства всички от екипа на компанията с „Добре дошли“.

И ето че дойде време за „Хижа на годината“ 2025. В годините назад SiteGround доказа важността на отговорността към здравето, чрез активен начин на живот, образованието, опазването на природата, запазването на културното наследство и подобряването на условията за планински туризъм. Привлякоха и много последователи, които припознаха тази кауза и се включиха като активни дарители на кампанията.
Ето как се роди и вдъхновението за реализиране на проекта „Велохижите със SiteGround“. Още в първоначалната си идея планинските хижи са строени като обекти за социален туризъм и спортни дейности. За бъде възможно практикуването на спортове в хижите, несъмнено е важно те да могат да предложат добри битови условия за посрещане и настаняване на посетители. След като две поредни години финансирането, предоставено от SiteGround, беше насочено към възстановяване и облагородяване на планински обекти, сега е време да се обърне внимание и на съоръженията и удобствата за спорт.

С помощта на проекта „Велохижите със SiteGround“ в пет планински хижи ще бъдат изградени велостанции за посрещане на любителите на маунтинбайка. Всяка от тях ще включва стойка за удобно поставяне на велосипеда за обслужване, сет с осем основни байк инструмента, вградена крачна помпа с манометър, маркуч със стоманена оплетка и универсален накрайник, соларна лампа с вграден слънчев панел, батерия и датчик за движение, зарядна станция за електрически велосипеди, велостойка за паркиране на до осем велосипеда (електрически или стандартни) и информационно табло, представляващо карта с веломаршрути в района. Освен това ще бъде създадена и активна дигитална страница с информация за оборудваните хижи и възможните маршрути за каране около тях.
Петимата победители в проекта „Велохижите със SiteGround“ ще бъдат избрани чрез обществено публично гласуване, което се провежда от 15 май до 30 септември. Номинациите се излъчват от дванадесетте партньорски организация на кампанията „Хижа на годината“, а след това решението е в ръцете на активните планинари.
С изпълнението на проекта „Велохижите със SiteGround“, с общи усилия компанията и организаторите на кампанията „Хижа на годината“ се стремят да създадат условия за практикуване на маунтин байк и да развият тази дейност в повече райони в България.