134 км нови велоалеи в София?

0
 

Сподели

Shares

велоалея

Две неправителствени организации – Велоеволюция и Българска асоциация електрически превозни средства (БАЕПС), предложиха онлайн-платформа, чрез която избирателите в София могат да разберат до коя от партиите са най-близо, като се имат предвид техните обещания за екомобилността в местни избори 2015.

„Гласувател“ представя по прегледен и бърз начин вижданията на основните партии в София за два ключови елемента на устойчивата мобилност: велосипедния и електромобилния транспорт.

„Гласувател“ вече помогна на хиляди хора да се вгледат по-подробно в политическите програми предложени от кандидатите за високи постове в столичната администрация.

Сдружение „Велоеволюция“ предлага и обобщен поглед над политическото меню по темата велосипеден транспорт:
• Няма партия, която да приоритизира предложените мерки – по важност, по време, по място…
• Няма партия, която да посочва как реалистично ще финансира предложените мерки – не просто велосипедните, а никои мерки.
• Няма партия, която да заявява ангажимент за повишаване на пътна безопасност, а оттам и за безопасност на велосипедистите.
• Само две партии предвиждат да направят анализ, преди да инвестират в скъпа пътна инфраструктура.
• Само една партия предвижда адекватни подробни мерки за постигане на взаимовръзки между велосипедите и останалия транспорт.
• Само една партия заявява нещо за начина на провеждане на задължителните според закона обществени обсъждания за планове и проекти за градската среда.

„Тук въпросът не е само в политическите програми, а в отношението на политиците към истинските проблеми. Редица проучвания сочат, че велосипедните мерки струват много по-малко на обществото отколкото автомобилните, не само за шофьорите, но и за общината. Никоя от партиите не обръща наистина сериозно внимание върху замърсяването на въздуха: според СЗО и Европейската агенция по околна среда около 10000 годишно са случаите на преждевременна смърт в резултат на замърсения въздух в България. За София това означава съкратен живот на 2000-3000 души годишно. Значителна част от замърсяването на въздуха в София се причинява от автомобилния транспорт. В някои програми срещаме предложения за “интегрирано управление на транспорта” и “чисти автобуси”, но това със сигурност не е достатъчно. Очевидно политическите партии имат много малко разбиране за проблема или предпочитат да го игнорират.“ – разказаха инициаторите на онлайн платформата.

Въпреки че велосипедната инфраструктура не изпъква, дори трудно може да се каже, че е застъпена в програмите на партиите, двете организации, които създадоха „Гласувател“, споделиха, че ще продължат да следят действията на политиците и в бъдеще. Важните ангажименти за София, на които трябва да се обърне внимание според тях са:
• повече велосипедни алеи свързани в мрежа
• система за обществени велосипеди под наем
• повече велосипедни паркинги
• велосипедни връзки между кварталите, парковете и извън града
• вело-автобуси за достъп и отдих в планините и софийските околности

„На политическите програми им липсва много съдържание, но ние все пак очакваме партиите да изпълнят обещанията си. В следващите години ние ще продължим да работим с общинския съвет и ще продължаваме да упражняваме натиск за нещата които липсват в програмите: истински добра вело-инфраструктура, различна от жълтата боя по тротоарите, добър анализ на трафика и вело-потоците базиран на ясно зададени приоритети, отчитащ разходите и ползите за околната среда. Информацията за обещаното и постигнатото ще ни послужи след 4 години, когато отново ще трябва да направим избор.“ – добавиха от „Велоеволюция“ и БАЕПС.

Повече за онлайн платформата „Гласувател“ тук.

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.