Разпродажба на пилотски якета бомбър

 
0

CAMOUFLAGE.BG™ предлага намаление от 58 % на пилотските якета MA-1, MA-2 (в синьо и зелено) N2-B (в черно, синьо и зелено) на германската фирма Mil-Tec. Промоцията важи до изчерпване на количествата. Наличностите можете да видите в онлайн магазина CAMOUFLAGE.BG.

Разпродажба на пилотски якета "бомбър" в CAMOUFLAGE.BG™

Историята на „бомбърите“

Преди изобретяването на реактивните самолети, американските ВВС използват кожени якета с вълнена подплата, за да се предпазят от студа в небето. Но това са тежки, обемисти якета, които стават още по-тежки, когато се намокрят от дъжда, докато пилотът стигне до самолета. Поради голямата височина водата замръзва и това прави якетата неприятни за носене. През 50-те години армията заменя тежките пилотски якета със значително по-леки от найлон. Новите изтребители и бомбардировачи летят с по-висока скорост и на по-голяма височина и пилотите имат нужда от много леко, прибрано, водоустойчиво и ветроустойчиво яке, което да ги предпазва от замръзване при полет и/или евентуално напускане на самолета.

За да отговори на тези нужди Министерството на отбраната на САЩ разработва нов тип пилотско яке по вече съществуващия модел B- 15, което първоначално е било произведено от памук. Новият модел е от висококачествен найлон, който е бил открит още преди Втората световна война, но по една или друга причина дотогава не е бил използван в производството на екипировка на ВВС.

Първите пилотски якета MA- 1 са били произведени около 1949 или 1950 г. за пилотите и екипажите от ВВС и ВМС на Съединените щати. Ограничени бройки са били дадени и на персонала от поддръжката на самолетния флот. Двулицевият модел в зелено и оранжево е със здрав цип и трикотажни ластици на талията, ръкавите и яката. Изработен е от найлон и полиестер.

Якетата MA- 1 се появяват за първи път в Европа в много малки количества в края на 1950 г. на черния пазар. В началото на 60-те години те се появяват официално в Европа поредством Alpha Industries, които започват да ги доставят, заедно с друг тип военна екипировка, на силите на НАТО и други бизнес клиенти.
Якето предпазва от студ и вятър и е много удобно за носене и затова е предпочитано и от цивилните. В края на 70-те години то става популярно в Европа, Австралия и Северна Америка под името„бомбър“. За неговата популярност спомагат английската пънк- рок субкултура и движението „скинхед”. През 80-те години якето придобива известност благодарение на модните дизайнери и списания като „The Face” и „ID”.

Якето MA-1 е предпочитано от различни полицейски сили и охранителни структури като част от зимната униформа. Много от служителите си го носят и в ежедневието.
Бомбърът MA-2, известен също като пилотско яке CWU-45, е по-новата версия на MA-1, която е подобрена чрез въвеждане на по-високо вдигнати джобове и висока яка с махаща се подплата от изкуствена кожа. Премахнато е оранжевото второ лице на якето.

Бомбърът N2-B е в стила на гореизброените якета, като той е разработен да предпазва от най-суровите зимни условия много по-добре от предшествениците си. При него е запазена дължината като при другите две якета, но е снабдено с качулка с цип, който минава през средата на главата и при разтваряне на ципа качулката се трансформира в много висока яка от изкуствена кожа. Якето е 100% водоустойчиво и ветроустойчиво. Изработено е от същите материали като другите две якета – найлон и полиестер. Изключително практичен акцент е и отворът при предните джобове, през през който пилотите имат достъп до джобовете на гащеризоните си, без да се налага да разкопчават якето. Ципът отпред е снабден с капак, който се закопчава над него с копчета като допълнителна защита от студ и вятър.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.