Върни се към природата си: ходи

Защото е просто и адски полезно, разбира се.

 
0

Сподели

0Shares
0 0

Звучи твърде просто, но е истина. Ходенето е сред най-естествените движения за движещите се на два или четири крака бозайници. Казано още по-просто – ходенето на два крака е толкова основно за човешкия вид, че до голяма степен определя неговия облик и неговите различия от най-близките му родственици – човекоподобните маймуни.

Джей Ти Холмс в Калифорния на 4 октомври 2016 © RedBull Content Pool

И въпреки това, мнозина не изпълняват това елементарно и естествено движение. Или по-точно – неминуемо го изпълняват, но без да му обръщат достатъчно внимание и без да му отделят нужното внимание. Факт, е че мнозина физически активни хора отделят значително повече време за специфични физически движения във фитнеса или пък за каране на колело, но почти не извършват обикновено ходене.

А, както година след година изтъкват учените, ходенето носи изключителни ползи както за психическото здраве и настроението, така и конкретно за поддържането на добра физическа форма.

Джей Ти Холмс в Калифорния на 4 октомври 2016 © RedBull Content Pool

През 1965 японски учени определят здравословната норма от 10 000 крачки на ден като нужния минимум за поддържане на добро физическо здраве и нормални килограми. В годините след това различни световни здравни институции определят тези 10 000 крачки като мит, като вместо това американската Centers for Disease Control and Prevention препоръчва около 90 минути ходене на ден. Което пък се равнява средно на 7-8 000 крачки.

Поради съществените разлики в натоварването при ходене и тичане (особено ставно натоварване, както и трудностите при регулирането на сърдечния ритъм), на практика ходенето може да бъде увеличено далеч над 10 000 крачки. Един здрав човек може спокойно да ходи 10 и дори 20 км дневно, при това без да се преумори. Разбира се, препоръчително е да не изминавате цялото това разстояние покрай шумни и замърсени градски улици и булеварди – така единствено ще увеличите вероятността за кожни раздразнения, алергии и заболявания на горните дихателни пътища. Побриайте така маршрута си, че да преминавате най-вече през паркове, градини и малки квартални улици.

Остава само да си подберете удобни обувки (по възможност спортни и никога – такива с токчета) и да започнете да крачите. Природата си знае работата.

Сподели

0Shares
0 0

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.