„Балкан“-чето е живо!

0
 

Сподели

Shares

Както ви обещахме, ще ви разкажем повече за наследника на легендарното „народно“ колело – „Балкан“-чето. Всъщност, наследниците са два. От тази година ловешкият завод „Балканвело“ произвежда 20-инчовите модели „Класик“ и „Комфорт“ от новото поколение „Балкан“-че.

„Балкан“-чето е живо!
Моделът „Балкан Класик“

В създаването им дизайнерите на фирмата са взели най-доброто от обвития в слава предшественик и са го надградили със съвременни решения, като са запазили визуалната прилика с оригинала.

Едно от основните предимства на „Балкан“-чето е, че може да бъде карано от цялото семейство. Това се отнася и до новото колело. Велосипедът пасва еднакво добре на мъже, високи 1,90 м, и на деца.

Главният продуктов дизайнер и шеф на развойната дейност на „Балканвело“ Петър Петров разказва, че днешните конструктори са използвали оригиналните чертежи на старото „Балкан“-че по-скоро за вдъхновение. Преценили са, че няма смисъл то да бъде възстановено съвсем 1:1, защото е имало и недостатъци от конструктивна гледна точка. Седалковата тръба, например, е била с неправилен ъгъл, което обяснява склонноста на старото „Балкан“-че при малък наклон лесно да вдига предната гума. Затова геометрията и размерите на новия модел са променени.

Модификацията „Класик“ все пак много се доближава до стария вариант – няма скорости, има контра и предна спирачка. В „Комфорт“ са използвани нов тип скоростни механизми (3 скорости Shimano Nexus), които са разположени в главината и са едни от най-добрите за градски велосипеди. Предимството им е, че не изискват поддръжка, както е при външните дерайльори, които постоянно се разцентроват и на няколко месеца трябва да се регулират. А „Балкан“-чето с вътрешни скорости е практически доживотно центровано.

ВИЖ ОЩЕ: за историята на „Балкан“-чето тук.

„Балкан“-чето е живо!В конструкцията на новия модел са вложени качествени и функционални компоненти и от други реномирани световни марки. Калниците са италиански, ергономичните ръкохватки са немски.

Рамката обаче е изработена в завода. За да бъде разпознаваема, е запазен профилът „луканка“ (плосък овал) от старото поколение „Балкан“-че. Кормилото също е „одрало кожата“ на това на предшественика.

Разбира се, новото „Балкан“-че също е сгъваемо, но за разлика от оригинала е вградено и допълнително заключване – дори едната ключалка да се отвори, втората държи възела заключен. В сгънат вид колелото може спокойно да се остави в ъгъла на мазето или терасата, без да заема излишно място.

Завръщане в бъдещето - „Балкан“-че
Нови технологии са използвани при каплите. Старите са стоманени, което ги прави тежки, а сегашните са от лека, но изключително корава алуминиева сплав с двустенен профил, както при маунтинбайковете.

Вярна на името си, модификацията „Комфорт“ има и заден амортисьор, който работи сякаш колелото е с пълно окачване, но преден амортисьор всъщност няма. Според Петър Петров иновативната конструкция се прилага за първи път, не само в България.

Всичко това прави новия велосипед също толкова надежден, даже в някои отношения превъзхожда стария. Запазено е и друго негово предимство – достъпната му цена. Моделът „Класик“ струва малко над 200 лв., а „Комфорт“ – около 250.

„Балкан“-чето е живо!
„Балкан Комфорт“

Още за „Балкан“-чето ще намерите в брой ЕСЕН 2015 на Списанието. Търсете го в спортните магазини, книжарници, големите търговски центрове, разпространителската мрежа в цялата страна и всички обекти на ОМV, Lukoil, Eco и Shell, както и по репове и супермаркети в България. А за по-сигурно – най-добре се абонирайте.

Есен 2015

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.