Най-новото, търсеното и… високото от RAM bikes

 
0

Сподели

0Shares
0 0 0

Българската марка велосипеди RAM определено има какво ново да покаже през този сезон. Последните тенденции при материалите, размери, геометрия, компоненти и екстри са намерили приложение в чисто новите модели, които излизат тази година, както и в познати велосипеди, които вече можем да видим в нова светлина. Срещнахме се с Антон Настев – МТБ състезател в почти всички дисциплини и Продуктов мениджър на RAM bikes, за да ни разкаже за новостите и тенденциите в последната колекция велосипеди, за най-новото, интересното, иновативното, търсеното и… високото.

RAM BIKES TEAM
Снимка: RAM BIKES TEAM

НАЙ-НОВОТО

Ново колело за спускане ще бъде на пазара този сезон – Synergy 26“, като се работи и върху 27,5“ версия. То е един от най-интересните примери за развитие в историята на RAM. Началото му идва с една идея, която преминава на чертожната дъска, а по-късно се превръща в прототип, който се прави всичко възможно, за да се счупи по време на тестовете. После рамката се връща на чертожната дъска, за да се подобри и пак се тества, докато не стане достатъчно надеждна, за да се превърне в основа за велосипед, с който дори агресивен състезател да се чувства сигурен. Това е колелото, за което от RAM bikes казват, че е претърпяло най-голямо развитие във фирмата. В момента то има по-агресивна геометрия с 63 градуса челен ъгъл и така ускорява здраво по трасетата за спускане. Както казват момчетата от RAM – „SYNERGY.1 е бижуто в гравити ориентираните велосипеди на марката“.

RAM SYNERGY.1
“Бижуто” SYNERGY

Новото за всички, които си падат по маратони и по-леко ендуро, е последният Podium с карбонова рамка и пълно окачване. При този модел от RAM са се развихрили. Те са създали наистина лека „машина“ – рамката тежи едва 2.09 кг, а 10,17 кг е теглото на целия велосипед с размер М. В Podium са намерили приложение някои от последните тенденции при планинските велосипеди. Той е с гуми с голям диаметър – 29 инча, има карбонова рамка, а предавателната група е 1Х11 на SRAM ХХ1, т.е. само с 11 скорости.

RAM Podium
Карбоновият Podium

Нещо, което се завръща този сезон, е 4 Cross колелото на RAM. Първоначално FOUR X е било разработено с помощта на Мартин Огден – известен състезател от Англия, който в момента е треньор. През април-май 2014 този форкрос модел е бил подобрен и сега излиза с нова сила на пазара. Той вече е много по-корав и лек. Част от новостите са, че рамката му е променена, има по-широка тръба на средното движение, по-голямо разстояние между гумата и задните тръби, позволяващо използването на по-широки гуми, има конусно чело и подсилена задница.

За любителите на кроскънтри карането пък излиза нов, твърд вариант с карбонова рамка – изключително качествено колело от висок клас, подходящо и за състезания.

НАЙ-ТЪРСЕНОТО

Най-търсеният велосипед на RAM, безспорно, е HT1. Той е на пазара от 7-8 години и е моделът с най-достъпна цена и широки възможности. HT1 е за хората, които искат да карат в планината и в града с едно и също колело. Цената му е много добра за качеството и възможностите, които има и неслучайно толкова години продължава да бъде търсен и често забелязван по улици и пътеки.

RAM HT1
Класиката HT1

НАЙ-ВИСОКОТО

RAM вече има и рамка, която покрива нуждите на високите (като ръст, не само като постижения) МТБ състезатели. Оказва се, че в световен мащаб има недостиг на такива рамки, особено за хора над 185 см, а високи момчета в спорта не липсват. Затова от RAM bikes са решили да попълнят пропуска, поне за пазарите, на които работят, и пуснаха в продажба рамки и велосипеди с подходящи размери и геометрия за по-високите. Един от моделите, които се предлагат в разновидност за високи колоездачи е FOUR X.

Александър Илиев от отбора на RAM bikes
Александър Илиев от отбора на RAM bikes

От карачи за карачи

RAM е основана от някои от първите състезатели по планинско колоездене в България. В своята вече 13 годишна история винаги идеята зад марката е била да се създават колела „от карачи за карачи“. Началото на RAM bikes е с планинското колоездене и до ден днешен то стои в основата и дава фокус на дейността на компанията. В момента дори градският модел велосипед на RAM е базиран върху характеристиките на планинско колело.
Освен, че са направени като за „свои хора“, при колелата RAM е много важно обслужването, което марката дава и търсенето на обратна връзка от състезатели и обикновени карачи. „Не искаме да правим колела, които непрекъснато влизат в сервиза. Стараем се нашите машини да са такива, че да се качиш на тях, да започнеш да караш и да няма нужда да ги поправяш с години. Цената също е важна и мисля, че я поддържаме много добра за качеството, което дават RAM bikes.“ – казва Антон Настев – МТБ състезател и Продуктов мениджър на RAM bikes.

Мартин Бочуков от отбора на RAM bikes
Мартин Бочуков от отбора на RAM bikes. Снимка: RAM bikes

Всички новости и промоции може да следите на страницата на RAM във фейсбук, наред с интересни статии и ревюта на продуктите. Интересна информация ще намерите и в ram-bikes.com, а актуалните наличности на велосипеди, велочасти и аксесоари, както и къде могат да се купят, монтират и сервизират, ще намерите в платформата Bikelab. Повече за нея можете да научите от статията на 360mag тук.

Bikelab

Сподели

0Shares
0 0 0

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.