Щастливи сме да споделим, че семейството на кампанията „Хижа на годината“ се увеличи с още един член в лицето на компанията за производство на чай и продукти на билкова основа „Биопрограма“. Една компания, която е доказала своите качества като стабилен бизнес партньор на българския и международен пазар.
Животът близо до природата винаги е била водеща тема за Биопрограма. Ето защо, когато ги попитахме за мотива им да се присъединят като партньор на кампанията “Хижа на годината”, отговорът им беше недвусмислен:
С удоволствие заставаме зад инициатива, която подкрепя и насърчава хармоничното съжителство между човек и природа.
Осъзнаваме, че хижите са сърцето на една планина. За да остане тя жива и достъпна, чиста и вдъхновяваща, ние трябва да подкрепяме онези, които стопанисват тези бази с труд и отговорност.

История на компанията
Биопрограма, която днес повечето хора разпознават като водещ производител на чай, води началото си от 1993 година. Стартира дейността си с 4 вида билкови чая, а днес в портфолиото ѝ има над 60 вида чай, повече от 60 вида билки, хранителни добавки, студено пресовани масла и дори натурална козметика.
В развитието на компания Биопрограма има няколко важни стъпки, благодарение на които тя печели доверието на своите потребители през годините. Една от тях е сертифицирането на фирмата като Био(Органик) производител по Европейските стандарти, давайки възможност на пазара да има повече продукти с чист произход.
Със сигурност важна стъпка към предоставяне на максимално добър продукт на крайния потребител е закупуването и въвеждането в експлоатация на модерна техника, свързана с целия процес за преработка на суровините: модерни сушилни, резачни уреди, стерилизатори, мелници за билково брашно и т.н.
Всепризнатото високо качество на продукцията носи на компанията множество награди и отличия както в България, така и по света – ключови моменти, които бележат развитието на Биопрограма.
Категорично най-ценно остава доверието на потребителите, които разпознават Биопрограма като бранд, който за тях е краткият път към природата.
– споделят от компанията.
Ценностите на компанията
В своето развитие Биопрограма е водена от желанието да направи достъпни за клиентите знанията за лечебните свойства на билковите чайове, хранителните добавки и билките като цяло и да подобри качеството им на живот по един здравословен и естествен начин, намалявайки вредните въздействия от ежедневието.
Основна ценност на компанията е устойчивостта – това е водещ принцип, който оформя всеки аспект на индустрията. Винаги в крак с тенденциите и практиките, даващи приоритет на грижата за околната среда, социалната отговорност и етичното снабдяване.
Стараем се да опазим деликатния баланс на биоразнообразието и да почитаме вековните традиции на дивата природа.
– верую, което от Биопрограма изповядват.
Продуктите на Биопрограма
Подобно на природата, която предлага по нещо за всеки, така и продуктите на компанията са подходящи за всеки човек. В тях са включени билки, които осигуряват благотворно действие върху организма на всеки един етап от неговото развитие. Постоянното въвеждане на нови комбинации и нови рецепти е причина клиентите на Биопрограма да продължават да се увеличават и да са все така разнообразни.
Какво отличава Биопрограма
От една страна това е мисията на компанията, свързана с устойчивостта и биологичното земеделие. Фермерите, с които Биопрограма взаимодейства, избягват синтетичните пестициди, хербициди и торове. Така те свеждат до минимум своя екологичен отпечатък, като същевременно запазват здравето на почвата и биоразнообразието.
Освен това компанията тества всяка билка за хербициди, пестициди и тежки метали. По този начин се гарантира качеството на продуктите.
Вярваме, че нашите потребители усещат това и неслучайно предпочитат продуктите на Биопрограма и ги имат винаги в дома си,
– споделят от там.

Биопрограма залага и на адаптивност, като непрестанно се развива и променя, съобразно клиентските потребности и търсения. Неслучайно в портфолиото на компанията освен чай и билки, има все повече билкови продукти, които стават неизменна част от ежедневието на съвременния човек – хранителни добавки, тинктури и др.
Позициониране в световен мащаб
Биопрограма е един от най-големите български износители на билки, сушени плодове, подправки и лечебни растения за фармацевтичната, козметичната и хранително-вкусовата промишленост в западна Европа и САЩ. Има и нещо, което много хора не знаят за нея, а именно че предприятието има дъщерни фирми в Полша и САЩ. Това определя Биопрограма вече като една интернационална компания.
Екип: ценности и мотивация
Ако се питате какви хора работят в Биопрограма, ще ви кажем, че те споделят философията на природосъобразния начин на живот и устойчивото развитие. Имат отговорност към природата и пазят околната среда, осъзнавайки значението ѝ за човешкото здраве и благосъстояние.
Вниманието към детайла в процеса на работа е много важно, тъй като се следи прецизно за качеството на продуктите и всяка стъпка в този процес е от значение. Любознателността и добрата информираност, от друга страна, са предпоставка за постоянно актуализиране на знанията за лечебните растения и новите възможности за приложение.
Тъй като дейността на Биопрограма е обширна, освен производствената база в с. Доброславци, София, компанията има още девет цеха в страната, които се занимават със сушене, преработка и стерилизиране на билки, и всяка база има свой екип.
Мотивация за работниците в преработвателните цехове е възможността за адекватно заплащане, според работата и възможността за растеж – всеки може да се издигне в йерархията на компанията, стига да има желание и да е старателен в работата си. Подкрепата и инвестицията в собствените кадри е ключова за успеха на Биопрограма.

Каузи, инициативи и общественополезни проекти
Добруването на обществото трябва да е нещо, с което бизнесът се ангажира, смятат в Биопрограма и винаги са считали за важно предоставянето на помощ и подкрепа за разнообразни каузи. Част от тях са в областта на изкуството и културата, като музикални творби и фестивали, кино продукции, книгоиздаване и т.н. От години Биопрограма подкрепя организаторите на 5KM RUN и тяхната инициатива за повече движение сред природата.
Друга кауза, която също ни е на сърце, са стипендиантски програми за деца в неравностойно положение, защото вярваме, че възможността за образование и равен старт в живота е изключително важна.
Сега „Биопрограма“ прегръща каузата за подобряване на условията в планинските хижи и заслони. По какъв начин компанията ще се включи в кампанията „Хижа на годината“, разберете ТУК.
За повече информация, посетете сайта: bioprogramme.bg
Всички новини, свързани с „Хижа на годината“ следете на профилите на кампанията във Фейсбук и Instagram.