20 идеи как да използваме финансовия грант от 20 000 лв., осигурен от SiteGround

Програмата е насочена към всички желаещи да помогнат за подобряването на средата в българските хижи и заслони - стопани или туристи с визия

0
 

Сподели

Shares
Тържество по повод откриването на първата планинска хижа в България, 2 август 1922г., снимка: "Дупнишка Рила", Явор Тодоров
Тържество по повод откриването на първата планинска хижа в България, 2 август 1922г., снимка: „Дупнишка Рила“, Явор Тодоров

В България фондът от хижи е значителен и в по-голямата си част е създаден с дарения и доброволен труд от поколенията преди нас. Вдъхновени от това, в рамките на кампанията „Хижа на годината“, заедно със SiteGround, започнахме инициатива за подобряване на планинските туристически обекти и приканваме всички будни и дейни планинари и туристи да се присъединят към нас.

Програмата е насочена към всички желаещи да помогнат за подобряването на средата в българските хижи и заслони – стопани или туристи с визия, които искат да помогнат на работещ обект или да възродят неработещ такъв.

Тъй като сме наясно, че за много от хижарите, писането на проекти не е свойствена дейност, искаме да апелираме и планинарите да се включат в помощ на любимите си места в планината и заедно да направим българските хижи и заслони по-добри.

Вижте: SiteGround стимулират реновирането на хижи и заслони, чрез финансираща програма за 20 000 лв.

ПРЕДИМСТВА НА ПРОГРАМАТА:

  • Ясни правила за участие, лесна форма и обявена методология за оценка.
  • Възможност за консултация от 360mag при кандидатстване.
  • В допълнение към гранта, спечелилият проект може да получи и договор за безвъзмездно ползване, ако обектът е неработещ.
  • Кандидатствайки по-рано, си оставяте възможност за обратна връзка от оценяващите организации и възможност да подобрите проекта си.

SITEGROUNDЗа какво можем да използваме финансовия грант от 20 000 лева

  1. Използване на възобновяема енергия – изграждане на соларни системи и др.
  2. Оползотворяване на водата – изграждане на пречиствателна станция за отпадни води; система за събиране на дъждовна вода за домакински и санитарни нужди; изграждане на система за сива и черна вода;
  3. Изграждане на отоплителни системи – закупуване на печки, монтаж на радиатори и др.
  4. Всякакви строително монтажни дейности – покриви, изолации, дограми, подова настилка, мокри помещения и др.
  5. Организиране на система за разделно събиране и извозване на отпадъци на обекта;
  6. Изграждане на компостер за биоразградими отпадъци;
  7. Поддръжка на туристически пътеки и подновяване или изграждане на туристическа маркировка; поставяне на карти, информационни табели за застрашени животни и растения, правила за поведение в планината;
  8. Изграждане на спортни съоръжения – стена за катерене, въжена градина, mountain bike маршрут /препятствия и др.
  9. Изграждане на „co-working” space с интернет, шумоизолация, монитори и др.
  10. Съоръжения за деца: изграждане на детски кът, пространство за игри и др.
  11. Детски програми и активности – преходи, зелено училище, зелен лагер; прожекции на филми / арт работилници и др.
  12. За домашни любимци: изграждане на помещение /обезопасени колиби/, къщи за домашни любимци;
  13. Събития: организиране на публични събития (фестивали, музикални събития, арт събития и др.), с цел популяризиране на туристическата база и събиране на средства в помощ на мястото;
  14. Обучения и тренинги – еднократни или серия от курсове и обучения: билки, бушкрафтинг, оцеляване в дивата природа, първа помощ в планината и др.
  15. Wellbеing практики – организиране на сесии по арт терапия, смехотерапия, ароматерапия, горска терапия, йога, медитации и др.
  16. Галерия – изграждане на кът, посветен на хижата и района – снимки, истории, любопитни факти и др.
  17. Програма „Професия Хижар“ – разработване на програма за ангажиране и мотивиране на повече млади и активни хора, които да разберат какво означа да си хижар и да се върнат към хижите;
  18. Разработване на брандинг пакет, включващ лого, сайт, визии за социални медии, карта и/или видео за популяризиране на хижата. (Разкази от хижаря за мястото и за него самия, коментари от туристи, среща с местните хора, представяне на всички възможности за туризъм и активности в околността);
  19. Мърчандайз продукти на хижа – изработка на брандирани тениски, шишета за вода, канчета, чанти, картички, магнити, значки и др.
  20. Създаване на пермакултурна градина и гора-градина (food forest) и/или мини стопанство за отглеждане на животни и производство на натурални продукти.

Вижте повече за генералните партньори на „Хижа на годината“: SiteGround

И още няколко съвета

  • Използвайте партньори.
    – поканете доброволци да участват в дейностите ви;
    – поканете приятелите на природата от За земята или друга организация, която да ви помогне с опит;
    – колаборирайте се помежду си (с други хижи), мислете за общи проекти и търсете съмишленици – заедно винаги сме по силни.
  • Мислете за хижата си като за марка.
    – Всеки продукт, снимка в мрежата и най-вече уникална местна култура (събитие, продукт, услуга, информация и т.н.), която можете да представите с името на хижата, увеличава стойността ѝ.
  • Разгледайте за примери от добри практики в подобни на вашия обект по света и у нас.
    – Няма нужда да откривате топлата вода, трябва само да видите как да я използвате.

SiteGround_Subaru_Хижа на гдината

Всички заинтересовани страни могат да изпращат проектите си чрез формата за кандидатстване на сайта huts.360mag.bg, където ще намерите цялата необходима информация за програмата. Срокът е до 15 ноември 2023 г. 

Проектите, събрали най-висок сбор от точки, ще бъдат обявени и обсъдени публично, в присъствието на членовете на оценяващата комисия на 7 декември 2023 г., в рамките на събитието „Дни на предизвикателствата“.

В случай, че спечелилият проект се отнася за туристически обект, който е собственост на БТС, съюзът се ангажира да отдаде обекта за дългосрочно стопанисване, ако въпросният отговаря на условията за това.

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.