Васил Тучков: Човекът с големите мечти и безгранични идеи

Писател по призвание, предприемач по професия и авантюрист по душа

0
 

Сподели

Shares
Снимка: Васил Тучков/ Facebook

Васил Тучков е един от онези хора, от чиито идеи и енергия бихме се вдъхновявали до безкрай. Писател по призвание, предприемач по професия и авантюрист по душа, в представата му за изкуство и екстремно няма граници.

Тучков е създател и творчески директор на StudioRubik.com – the Creative Disruption Agency (60+ million views on branded content for clients such as Red Bull, Comedy Central, Trading 212), партньор в Motion Software (acquired by Exadel), както и автор на „It Remains“ – графичен роман в основата на първия децентрализиран ентъртейнмент франчайз, създаден заедно с Ед Матинян и Антони Христов (Wall-E, Finding Nemo). Проектът е с премиери в Дубай, Париж и САЩ и НФТ колекции, продавани на живи и онлайн аукциони по света, а само след няколко дни ще бъде представен и на епичният фестивал Burning Man.

А към всичко това добавя и страстта си към екшън и приключенски спортове, които практикува сред които скайдайв, бейс джъмп, парапланеризъм, бокс, жиу-жицо, сноуборд…

Срещнахме се с него малко преди да замине за тазгодишното издание Burning Man, за да научим повече за проекта „It Remains“, как се стигна дотам да бъде представен в Айфеловата кула и какво предстои на най-епичния фестивал в САЩ.

Снимка: Васил Тучков/ Facebook

 Разкажи ни идеята за написването на романа ти. Кога го написа? Какви теми засяга?

Стана доста случайно.

След комбинация – тежка операция от сноуборд инцидент, краят на 7-годишна връзка и началото на чума, която ни затвори по домовете в карантина, намерих за отдушник писането, към което сякаш винаги се връщам в тежки моменти. Написах тази отвъд-дистопична история изцяло за себе си и я показах единствено на своя съсед и приятел – художникът Ед Матинян, който се запали от първо четене. Това, което не можех или не исках да кажа, Ед изобрази чрез изкуството си. Заедно вдъхнахме живот на един доста странен, но някак близък свят, който започна с графичен роман, но се разви в NFT колекции, анимации и интерактивни изложби. И до днес продължава да се развива и да излиза извън контрола ни. Вече принадлежи не само на нас, но и на почитателите му, които имат шанса да го развиват и надграждат.

Една история за свят в последните дни на съществуването си, където са ос­танали само пясък, кости и пластмаса. В центъра на този свят е Жълтата уста –мистериозно жълто езеро, което действа като поглъщаща яма, притегляйки повърхността към себе си. Край бреговете на езерото намираме То и баща му, вървящи срещу течението, оцеляващи въпреки всичко. Темите са загубата на дефини­ция, промяната и адаптацията, както и дисфункционалните семейни отношения.

Героите на тази история всеки ден вървят срещу течението, вървят точно толкова дълго, че да се събудят  на другия ден пред Жъл­тата уста, а не отвъд бреговете й. Само за да започнат отново на следващия ден. Метафорът на рутината им може да се оприличи с нашето ежедневие – защо ставаме сутрин, защо продължаваме да се борим, да работим, да обичам, ако в космически план всичко е обречено. Търсенето на смисъл отвъд суровото еднообразно ежедневие.

Снимка: Васил Тучков/ Facebook

Наскоро бившия арт директор на Pixar и съосновател на ARC Academy Антони Христов се включи в проекта “It Remains”, и го надграждате до е графичен роман и колекция от незаменими токени или NFT.  Разкажи повече за идеята?

Антъни беше така добър да се влюби (по негови думи) в дълбочината на историята, в свободата на формата и в таланта на целия ни екип от творци, инженери и предприемачи. Неговата роля е кураторска в отношение визията на света. Антъни прилага 18-годишния си опит като арт директор в Пискар върху проекта, как да го превърнем в истински световен франчайз по модел на легендарното американско студио, но използвайки новаторски и прозрачни похвати на блокчейн, NFT и уеб3. Целта е да се прескочат монополите и зрителя да стане и участник.

Голяма част от NFT проектите или имитират Bored Ape Yacht Club, или са се определят с бляскавото и скъпото. Ние сме вдъхновени от боклука и търсенето на светлина в тъмнината, на красиво в грозното.

Идеята за резистърите от света на „It Remains“ е базирана на проблеми от нашата реалност – отпадъците и бездомни­те хора. Обикалях из разни градове и снимах без­домни хора и сметища, които Ед Мати­нян превръщаше в героите ни. Персонажите носят разпознаваеми неща по телата си – фолио, части от електрически джойстици от видео игри,  „Оскар“ статуетки или найлонови торби от познати супермар­кети. Целта е да привлечем внимание към бездомните, планираме да даряваме част от приходите за алтернативи на пластмасата и социално-отговорни проекти. Ако продължаваме със същото темпо на замърсяване, свръхлонсумация, войни и свръхриболов, светът ни скоро няма да изглежда много по-различно от дистопичното бунище на „It Remains“. Такава е визията ни, да разкажем фантатична история с автентично и актуално послание.

 Как успяхте да представите проекта в Айфеловата кула, Париж?

За мен е искрено неочаквано и стъписващо случващото се през тази година с „It Remains“. Напълно разнородна по манталитет публика от Дубай, Америка, Швейцария, Румъния и Азия реагира бурно и позитивно към историята и посланието на проекта. Канят ни по конференции, в Айфеловата кула и на Световния икономически форум – Давос. Инвеститори и творци от цял свят се включват с идеята да превърнем проекта в милиардна индустрия – тип Дюн или Стар Уорс на блокчейн, в крак с уеб3 иновациите и смесените реалности на близкото бъдеще. Но в основата си остава историята на It and Its Father, която по някакъв начин премахва географските и манталитетни граници и кара зрителите да се асоциират с разказа и визуалното оформление на проекта.

Съвсем на скоро бяхме поканени да сме съдии на събитие на Анимока (Япония) в Париж, където ще мерят сили създателите на Ghost In The Shell и Studio Ghibli (Princess Mononke, Spirited Away, Totoro).

Като заклет фен на тези анимации и жанрове, не съм и предполагал, че ще се радваме на подобна чест и признание.

Преди няколко седмици пък бяхме в самата Айфелова кула – изложба, четене и аукцион, където картинки на героите от романа се продаваха за по 15 етериума дори в сегашния мечи пазар.

Малко е като на сън все още.

Но екипът ни наистина е страхотен и неуморно работи по развитието на продукта. Без тях съм нищо.(смее се)

Снимка: Васил Тучков/ Facebook

Предстои ти участие на мащабния фестивал Burning Man. Какво си подготвил за там?

За втори път ще се потопя в пустинята на Black Rock City, предишният преди пандемията. Поканен бях да строя инсталация , както и да представя проекта ‘It Remains“ с четене на романа пред мулти-национална публика, сред които артисти, “VC”инвеститори, иноватори и визионери. Илон Мъск е редовен посетител на Бърна, макар да нямам представа дали ще присъства този път.

Интересни контакти се завързват там, на повече от едно ниво. Пустинята, безмилостното слънце, пясъчните бури и безкомпромисното изкуство оказват ефект върху всички участници, независимо от социалния им статут, цвета на кожата или религията. На Бърнинг мен всички всички са равни, открити и нямат дори имена, освен тези които Плая-та не предостави за временно едноседмично ползване.

Освен изкуство, комуникация и сторителинг, планирам да се отдам на въздушни скоци над пустинята, където с атлети от цял свят ще скачаме от специални самолети докарани за случая и ще изпълняваме формации и каскади с огън, воали и нощни ЛЕД-осветени костюми. Нямам търпение да изпробвам новия си парашут, който дизайннах специално за случая с логата и цветовете на „It  Remains“ и Studio Rubik. За мен Burning Man е оживеля сън на порастнали деца, които имат свободата да изразяват без цензура и предразсъдъци, но където разчитат само на себе си и последиците са съвсем истински (radical self reliance). Още при закупуване на билета (чрез участие с томбола на случаен принцип месеци по-рано) всеки посетител освобождава събитието от отговорност за живота си при евентуална злополука или смърт. Достаъчно е само да тръгнеш в пустинята (300км в радиус), извън кемпа си и да не се върнеш повече. Наистина, един магически приказен сън, но с реална манифестация. Beware, kids and have fun!

Новите проекти и работата на Васил Тучков, може да проследите като последвате профилът му в Инстаграм тук.

 

Снимка: Васил Тучков/ Facebook

 

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.