Най-добрите хеликоптери за спешна помощ в света

Навременна реакция във всяка ситуация!

0
 

Сподели

Shares
Снимка: ingewallumrod/Pixabay

Съвременните медицински хеликоптери за издирване и спасяване (SAR) на хора при бедствия и аварии, осигуряват бързо и надеждно предимство в мисии, където всяка секунда е от значение. Навременната медицинска помощ по въздух спасява човешки животи на труднодостъпни места и е крайно необходима.  Хеликоптерното спасяване е важен сегмент от спешната помощ, не само в случаите при инциденти в планината, но и за обществото във ситуация.

За съжаление, България е единствената страна в ЕС, която няма въздушна медицинска помощ все още. Надяваме се скоро това да се промени със стартирането на обществената поръчка по закупуването на медицински хеликоптер и да се осигури възможност за навременна диагностика, наблюдение и лечение в случаите, когато за осъществяването на наземен транспорт са необходими повече от 30 минути.

Планинската застраховка също е от изключително значение. С нея може да получите помощ, оказана от ПСС, в ситуации, в които не може да се справите сами. Същестува и планинска застраховка при екстремни спортове, която покрива инциденти при някои от най-адреналиновите спортове като планинско колоездене, ски спускане и сноуборд по необработени ски писти, парапланеризъм и др.

И докато все още очакваме страната ни да се сдобие с така необходимите хеликоптери за спасяване на човешки животи, решихме да улесним работата на отговорните по въпроса лица и институции като направим кратък рисърч по темата. Представяме най-добрите медицински хеликоптери за спасяване при аварии и инциденти (SAR), въз основа на съвременното оборудване, капацитета и гъвкавостта им, по данни на сайта Airforce-technology.com.

S-92 SAR

Снимка: irishtimes.com

Хеликоптерът S-92 SAR е многофункционален, подходящ за всякакви атмосферни условия, произведен от Sikorsky Aircraft. В пилотската му кабина има интегрирана система за автоматичен контрол на полета (AFCS), включваща метеорологичен радар, термични изображения и други сензори за търсене, включително възможност за автоматично програмиране, което позволява на хеликоптера да лети до конкректна географска точка. Версията S-92 SAR е с капацитет 10 пътници, седящи на странично обърнати седалки, спасителна лодка за 21 човека и аварийна-флотационна система.

Просторната кабина на S-92 побира оборудване и системи за търсене и спасяване на бедстващи като ориентираната към бъдещето инфрачервена радарна (FLIR) конзола на пилота, цифрова карта, допълнителни резервоари за гориво, двоен телфер с прожектор…

Кабината е лесно достъпна чрез плъзгаща се врата отдясно и широка задна рампа с ширина 2,13 м. Хеликоптерът може да спаси двама оцелели на разстояние от 380 км и десет на 334 км, когато лети със стандартно количество гориво.

AW101 SAR

Снимка: Leonardo Helicopters /verticalmag.com/

AW101, обозначен като CH-149 Cormorant, служи като специален хеликоптер за търсене и спасяване на хора към Кралските канадски военновъздушни сили (RCAF).

Той разполага с радар за търсене при тежки метеорологични условия, система електро-оптика, голяма задна рампа и плъзгаща се врата, електрически светлоотразяващи телфери, елетрически контролер ( electric rescue hoists and hover trim controller,) силен високоговорител, товарна лебедка, аварийно плаващо оборудване и два спасителни сала.

S-70i SAR

Снимка: Sikorsky

Наследникът на Black Hawk, S-70i  е специално проектиран да отговори на изискванията на сериозните мисии по търсене и спасяване на бедстващи.

Модерният кокпит (пилотска кабина) на S-70i SAR е оборудван с двойна автоматична система за управление на полета с интегрирани автоматични режими за търсене според ситуацията. Допълнителното оборудване включва FLIR, SAR-търсач, водопорен прожектор и външна електрическа лебедка, цветен метеорологичен радар, система за точна локация на членовете на екипажа и др. Оперативният му радиус е около 250 км в рамките на три часа.

S-76D SAR 

Снимка: Vortex Aeromedia

Новият хеликоптер S-76D SAR е проектиран да отговори на съвременните SAR нужди. Хеликоптерът разполага със свързан със SAR автопилот и станция за наблюдаване, която дава ясна картина на терена, както през деня, така и нощем.

S-76D е оборудван с FLIR, зарядно-свързани устройства (CCD) камери, мултисензорни устройства за изображения, метеорологичен радар, прожектори SX5 или SX16, спасителни подемници, лебедка със система за рапел и функция за бързо спускане на въжето, допълнителни резервоари за гориво. Плъзгащите се врати на кабината и функционалната лебедка осигуряват бърза реакция от страна на екипажа.

Капацитетът на хеликоптера е с места за до 12 души, а продължителността на полета му е до четири часа със стандартно гориво.

AW189 SAR

Снимка: www.flightglobal.com

AW189 е нов хеликоптер, конфигуриран да отговаря на изискванията на настоящите и бъдещите мисии на SAR с голяма издръжливост. Той  се използва от Министерството на транспорта на Великобритания за спасяване на бедстващи

Модерно оборудваната кабина предлага места за осем души и включва сериозно медицинско оборудване, FLIR система, прожектори, двоен спасителен подемник, система за картографиране на Honeywell и множество комуникационни системи. Хеликоптерът има максимален радиус на действие от 370 км, когато превозва  до 12 пътници.

EC225 Super Puma 

Снимка: Wikimedia

EC225 Super Puma на Airbus Helicopters е конфигуриран като спасителен хеликоптер с голям капацитет при всякакви метеорологични условия.

Той е интегриран със сензори, инерционна референтна система, FLIR и мощни радарни системи. Уникалните характеристики като прецизна точнос при зависване, с отклонение до под 1 м, гарантиращо надеждност по време на сложни мисии.

EC225, конфигуриран за SAR, може да побере шест души и включва опция за медицинска стена с до три носилки. Екипажът на хеликоптера обикновено са двама пилоти, оператор на лебедката, водолаз и медицинско лице. Оборудван е  със стандартни и външни резервоари, гарантиращи максимален пробег от 1135 км и до 5 часа и 36 минути във въздуха.

AW139 SAR 

Снимка: aofs.org

Високата мощност и капацитетът за товари на AW139 осигуряват успех на мисията дори в най-суровите условия.

Хеликоптерът разполага с радари за търсене, такива за точна метереологична прогноза – FLIR , спасителни буйове, прожектор за издирване, лебедка, система за защита от обледеняване.

Вариантът AW139 SAR може да превозва един или двама пилоти и до 12 пътници. Той може да достигне разстояние от 927 км с максимален товар. Времето във въздуха при височина 1800 м е 5 часа и 56 минути.

EC725 

Снимка: Dylan Agbagni / flickr.com

Вертолетът EC725 на Airbus Helicopters е многоролов роторкрафт, подходящ за спасителни мисии и е в състояние да достига до труднодостъпни места.

Кокпитът включва четириосни двудуплексни цифрови AFCS и система за управление на полета с режими на Doppler, GPS и SAR. Снабден е с медицинско оборудване, радари за търсене и такива за  метеорологични условия, TV / IR камера, безопасен за очите лазерен телеметър, двоен подемник, аварийна флотационна система, инсталация за носене на пострадали в носилки, високоговорител и прожектор.

С допълнително презареждане във въздуха хеликоптерът има радиус от 1339 км или до 6.5 часа.

Вижте: Възможностите на хеликоптерното спасяване в България

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.