Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса

Kaufland е първата национална търговска верига в България, която ще предложи на потребителите спортна колекция текстил, създадена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък

 
0

Сподели

0Shares
0 0

Kaufland България въвежда на българския пазар лимитирана спортна линия текстил като част от своята собствената марка Newletics.

Колекцията е изработена от рециклирана пластмаса и ще бъде налична само в обектите на Kaufland в цялата страна от 6 януари. Като лидер в сектора за
модерна търговия и компания, която води устойчива политика срещу пластмасата за еднократна употреба, Kaufland е първата национална търговска верига в България, която пуска в продажба колекция текстил от рециклирана пластмаса.

спортна колекция от рециклирана пластмасаЗа колекцията

Зелената спортна линия на Newletics е изключително иновативна – изработена е
от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци.
Съдържащият се в облеклото полиестер е произведен от употребявана пластмаса,
преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана
отново.

За изработката на една спортна тениска от колекцията, например, са
използвани 10 рециклируеми P.E.T. бутилки. В модерния процес на преработка
бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки.
Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита
колекцията.

Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и
са рециклируеми. По този начин се затваря цикъла на рециклиране, като се
създава колекция от текстил, който може да бъде използван многократно и допринася за опазването на околната среда.

При производството на спортно облекло от пластмасови отпадъци не се използва суров нефт, консумацията на енергия е наполовина по-ниска в сравнение с производството на нова риза от обикновен текстил например. Емисиите на въглероден диоксид също са по-ниски.

Лимитираната колекция включва цялостна стилна и модерна спортна екипировка.
Потребителите могат да избират сред разнообразие от блузи, якета, клинове,
спортни панталони, бюстиета, маратонки и чорапи в естествени цветове като
маслинено зелено, розово и черно.

Функционалността в дизайна на колекцията е основен приоритет при нейната изработка. Качеството и удобството на облеклата от линията по никакъв начин не се различават от тези на спортната екипировка от обикновен полиестер.

Материите са дишащи и осигуряват комфорт дори след интензивно физическо натоварване. Използваният в определени количества в някои от дрехите памук е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*). Чрез стандарта GOTS Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, които съдържат памук.

5 страни, които мислят зелено
Снимка: pixabay.com

Стратегия за екологична промяна

Спортната линия от рециклирана пластмаса е поредна стъпка от 360-градусовата
стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland прилага. Стратегията предвижда конкретни мерки за предотвратяване
използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви
опаковки за продуктите. Kaufland си е поставила за цел да произвежда 10% от
своите текстилни линии от синтетични влакна от рециклирани материали, като
компанията планира да увеличи този дял през следващите години.

От 2013 г. Kaufland не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и
производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки
продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко
20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100%
рециклируеми.

*Стандартът GOTS (Глобален стандарт за органичен текстил) e световно
признат стандарт, който гарантира устойчиво производство на текстил –
от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и
социално отговорно производство, до прозрачното обозначаване.

Сподели

0Shares
0 0

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.