Обувките, създадени за игра

 
0
Колев и Колев
Снимка: k-k.bg

Като част от серия представяния на продукти, вече сме ви разказвали за редица марки, оставили своя отпечатък в развитието на технологиите в сферите, в които произвеждат. Марката, която ще ви представим в следващите редове не отстъпва по нищо на чуждестранните, чиито идеологии, идеи и технологии сме изтъквали. Тя е българска, а освен, че произвежда обувки, го прави за най-малките членове на обществото. Грижи се за правилното оформяне на ходилото им и осигурява детство, пълно с игри и без болежки в крачетата.

„Колев и Колев“ съществува от 21 години – факт, достоен за уважение сам по себе си, а оттогава до днес, обувките, създадени за игра, все по-често влизат не само в българските, но и в домовете в чужбина.

Както повечето големи компании, така и „Колев и Колев“ започват като търговци, а първият открит магазин съществува и до днес като аутлет център на марката (ул. Цар Самуил). Марката е основана от Иван Колев, с когото разговаряме днес и съименникът му, също с фамилия Колев, с когото остават съдружници известен брой години.

Колев и Колев
Снимка: “Колев и Колев”

„Започнахме да работим със завод „Добрич“, а ситуацията в онези години беше такава, че на практика в България нямаше марки. Имаше само български обувки, турски обувки, а по-късно се появиха и китайски. Всички ходеха с еднаквия син кец и/или черна обувка на училище. Може би около 1998-а години започнахме да се занимаваме с производство, а първият модел беше на едни малки детски текстилни обувчици, чийто образец бях видял от Франция.“

Както Иван разказва, по това време повечето прохождащи деца биват обувани или в терлици, или в чорапи, а ролята на подобна обувка била да подпомогне именно прохождането на децата. „Колев и Колев“ започват производството си именно с такива обувчици, като ги разработват и намират текстили за направата им. Фабриката тогава била една стая от сегашното предприятие на марката, а за производството отговаряли три шевни машини и три шивачки. Около година след началото на производството, от марката се насочват към направа на така наречените буйки, които и до ден днешен са запазена марка на „Колев и Колев“:

„Направихме първите буйки с цип, а в началото те буквално се разпадаха след известна експлоатация. Бяхме ги заимствали от буйки с цип, които са съществували и преди това, когато ние сме били деца. Старите хора ги познаваха, но те вече бяха изчезнали от пазара – ние намерихме стари модели и ги възпроизведохме, а вероятно това беше причината за неиздръжливостта им…“

Колев и Колев
Снимка: k-k.bg

За да подобрят продукта си, Иван Колев привлича в екипа на марката Екатерина Пътърова – дизайнерът, с когото работят и до днес. Екатерина е рускиня, завършила като висше образование обувен дизайн в Санкт Петербург: „Тогава започнахме стъпка по стъпка да разработваме тази буйка с цип, като мислехме за всеки аспект от нея – как да е оформена, къде да се захваща… В момента разполагаме с един продукт, който е изцяло наш и с който, мога да заключа, се обува всяко второ бебе в България. Статистиката сочи, че през изминалата година в България са се родили малко над 60 000 деца, а ние сме продали 38 500 буйки у нас. Тоест, ако приемем, че някои родители купуват по два чифта, твърдо мога да заявя, че всяко второ бебе в България е проходило с наша буйка. Вече имаме и пробиви в световен мащаб, но като цяло там продуктът е непознат, трябва да го обясниш, родителят да го види „в действие“, когато реално започва също много да го харесва, защото отличителната характеристика на тази буйка е, че много лесно се обува и много лесно се събува.“

Постоянното развитие и търсене с какво може да се усъвършенства продуктът довеждат до партньорства на марката с търговци в Австралия, САЩ, Германия, износи във Франция и др., а между разработките се ражда и идеологията на „Колев и Колев“, подкрепена от съвременните ортопеди – децата да прохождат боси: „Три години работих с института по Биомеханика във Валенсия – институт, който се занимава с изучаване на човешкото тяло и конструиране на всевъзможни изделия, които да са най-подходящи за човека, включително обувки. В работата си по проекта с тях, те споделиха моето виждане, което се превърна и в идеология на марката, че децата трябва да прохождат боси. Проблемът е, че в реална градска среда няма как да ходиш бос, затова на децата трябва да им се обува нещо. Именно с буйката ние правим плавен преход от това детето да бъде босо към това да носи обувка. Тя е изключително мека, гъвкава, вътре няма укрепващи материали, които да създават трудност, но има ходило и е леко подсилена на петата, за да не се деформира, защото е изключително опасно децата да ходят с деформирани обувки.“

Колев и Колев
Снимки: k-k.bg

Бебешката буйка е първият продукт, с който „Колев и Колев“ стъпват на пазара, който и до днес се развива, но с който не спира стремежът на марката да обуе децата и подрастващите в подходящите за възрастта им обувки. През 2000 г. започва производството на обувки, а първата линия – за бебета, отново е създадена на същото място, на което се създават обувки и до днес.

През годините едно от основните предизвикателства, с които „Колев и Колев“ се сблъскват, е асоциирането им като марка, която произвежда единствено бебешки обувки. Истината е, че в момента с българските обувки могат да се обуят и възрастни с размер на ходилото до 40-и номер, а вариантите за малчуганите и тийнейджърите са готови да задоволят понякога капризния детски вкус. Както Иван Колев разказва, „обувките на марката растяха със самата нея или ние с обувките, които правехме“ – колкото повече опит трупа марката, толкова повече се увеличава и възрастта на клиентите ѝ. Всичко става стъпка по стъпка, а в момента с изработката на обувки са ангажирани две фабрики, 200 души, които произвеждат годишно около 100 хил. чифта обувки и 50 хил. чифта буйки с марката „Колев и Колев“.

Колев и Колев
Снимка: k-k.bg

Сега в каталога на марката откриваме както обувчици за бебета, така и обувки за момичета и момчета, разделени в няколко категории. Сандалите, спортните обувки, зимните ботуши са допълнени и от модели като маратонки за тенис и туристически обувки. От тази година пък, „Колев и Колев“ развиват кампанията „Мама и аз“, част от която са идентични модели обувки за малчуганите и техните майки, със сходни дизайни, ясни препратки, но съобразени с анатомията на малкото краче и тази на възрастното ходило.

В последващи материали на сайта ще ви разкажем специално за туристическите и спортните обувки на марката, но още сега е важно да отбележим, че преди тяхната поява, „Колев и Колев“ инвестират време и знания в създаването на собствена мембрана и интегрирането ѝ в различни модели обувки. Мембраната носи наименованието KKTex и гарантира, че крачетата ще останат сухи, но същевременно проветрени. KKTex пропуска въздушните молекули, но същевременно улавя водните капки и не позволява навлизането им през обувката до стъпалото. Първите модели, в които бива интегрирана, са зимните ботуши и боти, а след това и в туристическите, с които марката се „захваща“ преди три години.

Колев и Колев
Снимки: k-k.bg

Освен собствена мембрана, „Колев и Колев“ интегрират в моделите си и специалната технология Flexi Step, която следва естествените движения на стъпалото. Технологията е изградена от три слоя (анатомична стелка, слой за стабилност, пластична подметка), които са допълнени от специална гъвкава зона на мястото, на което е естественото прегъване на стъпалото.

Колев и Колев
Снимка: k-k.bg

Освен всичко останало, “Колев и Колев” е марката, която подкрепя и партнира на Small Foot – българските надуваеми снегоходки с международно признание. В момента дизайнерите на “Колев и Колев” участват в конструирането на снегоходките и привеждането на идеите на Петър Димитров – създател и главен идеолог на Small Foot, в изпълнение.

Повече за “Колев и Колев” можете да научите от сайта k-k.bg или фейсбук страницата тук. На място, пък можете да се сдобиете с моделите на марката от магазините.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.