Раз-два-три-ДВИЖИ се: с метро

 
0

Градът предразполага към толкова много различни начини за движение из него, и би било страхотно, ако все повече хора избират различни начини. Тези няколко човека, избрали да се придвижват в града по начин, изключващ автомобилния превоз, са малко вдъхновение в посока да слезеш от колата и да избереш друг начин за движение. Виж и защо е важно всяко малко усилие в посока намаляване на автомобилния трафик и увеличаване на естественото движение на тялото.

ЕДИ РУМЯН, 38 години
Превозно средство: метро

Еди работи като сътрудник маркетинг и продажби в Бизнес парка, а живее в Люлин 9. Казва, че няма по-добър вариант от метрото, при положение, че не искаш да пътуваш с кола или с неизвестно голям брой превозни средства от градския транспорт. Сутрин става в 6.30 ч., и излиза за работа към 7.20 ч. Отнема му максимум 40 минути да измине 20—те километра между дома му и офиса, като около 30 от тях са същинското пътуване с метрото, останалото е за придвижване пеша и изчакване на влака.

Като безспорно предимство на избрания от него начин на придвижване отчита това, че е „по-бърз, по-екологичен, никакви задръствания и нерви от изпълненията на софийските шофьори“. А допълнителният бонус – времето за четене на книги. Струва му 30 лева на месец, а като неудобство отчита единствено това, че е претъпкано в час пик. И все пак не би го заменил за друг вид начин на придвижване.
Би адмирирал обаче усилията в посока на бързото разрастване на мрежата на метрото, намаляването на броя на автомобилите и увеличаването на броя на велоалеите, като в това отношение смята, че освен че са недостатъчно, „съществуващите не отговарят на нормалните изисквания за такива“.

метро

Еди смята, че „в определени случаи колата остава най-оптималния начин за придвижване, в зависимост от местоработата и местоживеенето“ – факт, който е пряко свързан с недостатъчно добре разработената схема на градския транспорт и алтернативните начини за придвижване. В неговия случаи например, ползването на метро не го улеснява по отношение на спорта, който обича да практикува – тенис, тъй като до някои от кортовете трудно се достига, ако нямаш кола. Въпреки това, би препоръчал на всеки да пробва да замени автомобила с градски транспорт, поне в част от случаите – най-малкото с оглед на факторите време и средства.

метро

“Европейска седмица на мобилността” отдавна не е непознато име за активните хора в България. Информационната кампания на Европейската комисия се провежда всяка година и носи посланието, че като се откажем от ползването на личен автомобил за всекидневно придвижване в града, пестим средства от гориво, увеличаваме физическата си активност, спомагаме за намаляване на трафика и вредните емисии в атмосферата в градовете. Тази година мотото на кампанията е “Заедно стигаме по-далеч”, защото споделянето е тясно свързано с разумното придвижване. Кампанията се реализира от агенция “Интеримидж”, национален координатор е Министерство на околната среда и водите, а пикът на събитията в цялата страна ще е в седмицата 16-22 септември.

Повече за разумното придвижване и градската активност научи на www.mobilityweek.eu, mobilityweekbg.com и във фейсбук на @MobilityWeekBG.

ВИЖ ОЩЕ
Гаврил Момчилов, който не би заменил скутера си за нищо друго;
Ивайло Колев, за когото Segway е идеален начин да се придвижваш в града;
Климентина Страка, която и в студ, и в сняг ходи пеша;
Марина Динкова, за която колелото е най-доброто превозно средство;
Стоян Памукчиев, който винаги е с лонгборда

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.