Майка Каквато Искам да Имам

 
0

Децата на спортно активните майки е по-вероятно също да пораснат като спортно активни възрастни. Или поне такова е заключението в доклад на изследователи от университетите Кеймбридж и Саутхемптън, изготвен, за да проучи има ли зависимост между времето, което майката прекарва спортувайки, и интереса на детето към спортните занимания.

Пролет 2017

Трябва да почакаме само няколко години, за да видим наяве дали авторитетите от Кеймбридж и Саутхемптън са прави – спортните мами Каролина, Радка и Жени вече „разнасят“ децата си по планински пътеки, зали и спотове за катерене и ако учените са прави, до няколко години в България трябва да имаме новите най-добри катерачи, планински бегачи или атлети в спорта, който те сами си изберат. Преди това обаче, събираме трите активни майки, за да ни разкажат повече за това как преминава един нормален ден, в който освен да положиш грижи за детето си, трябва и да ти остане време за тренировки; как да разберем кои са най-подходящите спортове за бъдещите майки, които искат да останат активни; както и за да потвърдим или развенчаем твърдението, че спортът по време на бременност и след раждане може да бъде опасен.

Пролет 2017

„Всичко е въпрос на много добра организация и правилно определяне на приоритетите. Има дни, в които може да си решил, че искаш да отидеш на фитнес или да се покатериш, но имаш още толкова много задачи за вършене. Тогава е много важно да знаеш как да организираш деня си“, казва Жени. Радка добавя: „Преди да родя Шерлок, определено беше по-лесно с организиране на деня: вкарване на тричасови тренировки, свободно време… Но ни най-малко не ме плаши жонглирането между памперси, закуски, кърмене, приспиване! Последното е и времето, в което настъпва моментът да потренирам, дори за малко. Набирания по терасата, упражнения за обща физическа подготовка, разходки из планината (било със ски или просто разходка), каране на колело или дори да помагам да строим къща, са все дейности, които поддържат активността ми. Строя си и стена за катерене, която много скоро ще бъде завършена и определено ще прекарвам доста време на нея. А скоро съм замислила и сърф трип. Тайната е просто да вкараш татковците в схемата!“

Пролет 2017

Не беше отдавна времето, в което се смяташе, че спортът по време на бременност е по-скоро забранен. Преди обаче да бъдат правени каквито и да било кардинални заключения, трябва да имаме предвид, че всяка жена на първо място трябва да се съобрази със собствения си начин на живот. Колкото „вредно“ би било за една жена, която никога не е водила активен начин на живот, да започне изведнъж да спортува с идването на бременността, толкова негативни могат да бъдат последствията и за спортно активната жена, която спира физическите си активности след установяване на бременността: „Аз смятам това твърдение за напълно грешно. Няма как да си водил един начин на живот и след това да спреш – това би ти донесло много повече вреда, отколкото самият спорт. Разбира се, това важи и в обратния вариант, не можеш изведнъж да започнеш да спортуваш активно, когато забременееш, ако никога досега не си го правила. Вредата за жената, която спира да спортува, ако е била активна преди бременността, е същата като за онази, която започва, а никога преди това не е била активна“, казва Жени и добавя важен акцент, за който рядко се замисляме: „Не става въпрос обаче само за физическото разположение. Психически също преминаваш по-лесно през бременността. Всяка спортуваща жена има някакъв график, който следва, има ритъм и ако изведнъж спреш, излезеш от ритъма си, би могъл да се объркаш и да се „сринеш“ чисто психически. Ако аз се отделя от активността си, бих започнала да се депресирам.“
Каролина допълва: „Аз мисля, че повечето майки, които са били активни преди да забременеят, са много наясно със своите възможности. Страховете от спорт преди, по време или след бременността, се появяват в мислите на жените, които не са се занимавали, а само са гледали отстрани и са слушали за спортуващите жени. Всъщност, когато си наясно със своето тяло, знаеш какво можеш да постигнеш, просто понякога трябва малко повече мотивация.“

Пълната статия за спортните мами е в брой ПРОЛЕТ 2017 на Списанието. Търсете го в спортните магазини, книжарници, големите търговски центрове, разпространителската мрежа в цялата страна и всички обекти на ОМV, Lukoil, Eco и Shell, както и по репове и супермаркети в България. Ако сте пропуснали предишен брой, не се притеснявайте – свържете се с нас и ще го получите на преференциална цена. Или просто се абонирайте, толкова е лесно.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.