Светът може да бъде обиколен за 50 дни

Това доказа французинът Тома Ковил

Яхтата на Тома Ковил "Содебо Ултим"
снимка: Thomas Coville FB/ Яхтата на Тома Ковил “Содебо Ултим”

На връх Коледа тази година ветроходецът Тома Ковил постави нов световен рекорд за обиколка на света с яхта, изминавайки близо 43 975 км. за 49 дни, 3 часа и 7 минути, което означава със средна скорост от 23 възела. Ковил има късмет с благоприятно време, което му дава засилка на юг през Атлантическия океан. Навлизайки във въздушните системи с ниско налягане между 40-ти и 50-ти паралел, той успява да изпревари един студент фронт, с улавяне на правилния курс на яхтата при слабо вълнение. Ковил не се колебае да се впусне още по на юг, по-надалеч от това, което са предприемали много други яхти на тези територии, в търсене на най-подходящите ветрове. Той успява да прекоси Индийския океан само за 8 дни и 12 часа и Тихия океан за 8 дни и 18 часа. Яхтата, с която плава французинът е 31-метров тримаран. Ковил е на 48 години и многократен участник в състезанието Volvo Ocean Race.

Тома Ковил
снимка: Thomas Coville FB/ Тома Ковил

Дългото пътешествие включва естествено и борба с тежки метеорологични условия. В голяма част от пътуването си през Индийския океан, Ковил управлява яхтата си при ветрове от 30-40 възела и вълнение от 10 м. За да избягва максимално подобни ситуации, французинът разчита на екип от няколко човека, които поддържат специална база от данни за Ковил в интернет, с актуални карти на времето, сателитни снимки, синоптични таблици и друга информация от този тип, както и различни варианти за маршрути.

Впечатляващо за постижението на Ковил е и самият факт, че това е негов пети опит за подобряване на този рекорд. Това говори за една сериозна отдаденост на лична цел и, при всички положения, за огромна воля и упоритост, което буди само уважение!

   

2 КОМЕНТАРИ

  1. Това не може да бъде постижение на Ковил. Както разбрахме цял екип работи, за да му определя правилния курс. Освен това непрекъснатото подобряване на рекордите няма нищо общо с компетентноста на ветроходеца. От него се изисква да има здрави гащи, дори не се изисква да върти лебедките. А ако настрои автоматичното управлени да работи с навигацията, може да изкара цялото околосветско плаване разположен удобно в навигационния си стол без да се грижи за определяне и поддържане на курса. Само,че много малко хора могат да разберат за какво става въпрос. Развитието на технологиите са тези, които подобряват предишните постижения. Значи ли, че кучето Лайка имаше по-добри качества от първия космонавт?Тук нямаме база са сравнение. Дайте на Ковил яхта от 70-те години и да видим какви ще бъдат резултатите. Пак повтарям: ТОВА СА ТЕНОЛОГИЧНИ И ЕКИПНИ СЪВРЕМЕННИ ПОСТИЖЕНИЯ, КОИТО НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР. Сигурен съм, че само след няколко години съвсем спокойно можем да видим и яхта обиколила свта без никакъв екипаж. Нямаме ли безпилотни самолети и дронове? И сега обиколката на света без екипаж е напълно възможно. Хората трябва да се научат да ценят човешките възможности, както и човешките технологични постижения. СЛУЧАЯТ Е ЯСЕН: В СУЧАЯ СТАВА ВЪПРОС ЗА ЕКИПНИ И ТЕХНОЛОГИЧНИ ПОСТИЖЕНИЯ, КОИТО НЯМА ДА СПРАТ ДА СЕ РАЗВИВАТ. Лично аз смятам, че преди години е имало истински моряци . Както върви технологиите ще изхвърлят и тази професия зад борда. И не е често да се правят сравнения на постижения, когато не става въпрос за равен старт.

  2. наскоро рекорда е подобрен на 40д и 23ч от друга лодка

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.