ХОРАТА ЗАД МАРКИТЕ: Джордж Саломон

0
 

Сподели

Shares

Джордж Соломон

Една от най-влиятелните фигури в историята на ските – Джордж Саломон, се ражда през 1925 г. в Анеси, Франция. А компанията, която и до днес носи неговото име, се появява за пръв път през 1947 г. като малко семейно ателие за обработка на метал, в което бащата на Джордж, Франсоа, и съпругата му Жана произвеждат триони.

По това време ски спортът и индустрията в района на Анеси тепърва започва да се разгръща. Все повече туристи от Западна Европа и САЩ започват да идват в Анеси, носейки ски на гръб по пътя си към планината. Инженерната мисъл на Джордж се развихря и той създава машина, с която да изработват металните кантове на ските, които им позволяват да завиват по снега. Успява да убеди баща си да преориентират производството си към ски частите, и малко по малко името Саломон започва да се развива като марка – така се стига до първите примитивни автомати, които дълго време са основен фокус на семейния бизнес.

Правилният усет на Джордж продължава да ги води напред – до първия автомат със система за освобождаване на крака през 1955 г., който позволява на дори абсолютно начинаещи да карат, без опасност да се потрошат при падане. Малко по-късно фабриката им започва да произвеждат и дрехи, а през 1979 г., се появява и първата ски обувка – моделът SX90. Следващото десетилетие бележи нов етап в развитието на компанията – марката SALOMON е вече безспорен символ на иновации и високо качество, особено след като представят изключително успешния SX91, моделът, за който днес се смята, че е революция в дизайна на ски обувките, и особено с появата на първата серия монокок ски през 1989 г.

“Това, което ме удивлява в живота, е онова, което ще направя утре.”

Множество технологични нововъведения и подобрения бързо превръщат марката в една от най-влиятелните и предпочитаните на пазара. Но това, което ги прави уникални и им създава предимство пред всички останали производители на ски екипировка по това време, е способността да откриват нови начини за комуникация с потребителите, да търсят винаги диалога и да намират нови начини за удовлетворяването на нуждите на скиорите. А последното няма как да стане, без изключителния инженерен усет и способности на Джордж Саломон, който в най-голяма степен стои зад всеки един продукт, пуснат на пазара. Разработките понякога отнемат години, преди финалния продукт да стигне до потребителите, съпроводени от задълбочен процес на проучване, тестове и финализиране на всички детайли.

Всеки един ден Джордж прекарва във фабриката, сред работниците, винаги отворен да чуе техните предложения за подобряването на производствения процес, които често се прилагат и на практика. И не се притеснява да отхвърли продукт, който не отговаря на високите му изисквания за качество, дори да е отнел години на разработка, с думите:

“Никой няма да сложи името ми на това!”

През 1997 г. компанията е продадена на Adidas за 1.7 билиона евро. Според един от колегите на Джордж, продажбата съвсем не го накарала да скача от щастие – напротив, често задавал въпроса “Сега какво да правя?”. Оказва се, че за Джордж улесненията на живота, лишен от притеснения, не са достатъчни да запълни липсата, причинена от невъзможността да участва в производствения процес на екипировката, която продължавала да носи името му. До смъртта си през 2010 г. Джордж се отдава на семейния живот със съпругата си Пери, тримата си сина и седемте си внука.

Как се създават едни от най-значимите марки и какви са историите на хората, чието име стои на етикета – ще прочетете в брой ЛЯТО 2016 на Списанието. Ако сте го пропуснали, свържете се с нас и ще го получите на преференциална цена.

фотограф: Мартин Раднев
фотограф: Мартин Раднев

 

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.