Насам-натам и Балкан

 
2

Името „Балкан“ със сигурност е източник на много асоциации за всеки българин. Освен с познатата планина, колелата от детството и какво ли още не, вече можем да го свързваме и с още нещо – интересен, проходим мотоциклет, създаден в страната. Той е предназначен за хората, на които не им се карат курсове за категория „А”, но в същото време търсят усещането за мотор, да са стабилни, спокойно да превключват предавките една след друга и да минават през различни терени, вкл. и черни пътища. За това какво представлява “Балкан”, какво му е специалното и колко „дуракоустойчив“ е, ни разказва основният виновник за съществуването на тази машина – Ивайло Нотев от Scoot.

Насам-натам и БалканКакво представлява Балкан?

Моделът „Балкан“ е базиран на един стар хондов двигател от 70-е години, който е без съединител, но е с 4 скорости. Това ще рече, че е плуавтоматик. Ползва рамка на ендуров мотоциклет, което го прави по-подходящи за всякакви терени. Може да се кара в града, но и по черни пътища. Много здрав, дуракоустойчиви мотоциклет е.

Каква е разликата между „Балкан“, мотор и скутер?

Скутерът е без скорости, само се подава газ. Мотоциклетът „Балкан“ обаче има скорости, както е при моторите. Той е конструиран като по-проходим скутер – не се обкрачва като мотор, а стойката е като за скутер. Той е хибриден вариант между малък мотор и скутер, мотоциклет е. Тези скорости обаче са без съединител. Само с крака с работи. Те ти дават възможност да катериш и когато има баир „Балкан“ не издиша като скутер.

Насам-натам и БалканКаква е мощността на този мотоциклет?

Ние си ги сглобяваме тук, в България, и благодарение на това ги правим в различни варианти като двигатели. Има с мощност 50, 80, 110, 125 и 145 кубика. Тези варианти ни дават много възможности. Те се поставят на една и съща рамка. Ако приемем, че българинът е малко по-тежък, в почти всички случаи 80 най-подходящ е 80 кубиковия.

За къде е подходящ?

Подходящ е за всякакви условия. С много добро окачване е. Отзад има два амортисьора, а отпред е със 168 – т.е. по-голям амортисьор такъв за колело и много по-надежден. Става за навсякъде. Абсолютно универсален. Няма никакви специални изисквания към него. Има удобна седалка, има и втора седалка. Лесен е за управление.

Насам-натам и Балкан
По-спортният модел на Балкан

Какви документи трябват, за да се кара?

Със стандартна шофьорска книжка. Няма нужда от допълнителни курсове.

Какъв е разходът му?

Горе-долу по 1,5 литра на 100 е. Разходът обаче зависи до голяма степен от човека, който кара. За 80-килограмов мъж това е средният разход обикновено, но за по-лек, ще бъде различно. Разбира се, има значение и теренът – градско, извънградско, черен път с изкачване или спускан. Ниският разход се постига благодарение на факта, че „Балкан“ има скорости.

Насам-натам и Балкан

Има различни модели. Каква е разликата между тях?
По-старият модел е по-груб, той понася всякакви издевателства. Новият е с по-различна „черупка“. Изглежда като пистов мотоциклет, но пак е толкова проходим, просто е с повече пластмаси и е по-изгладен като дизайн, не е ретро. Визията му е различна, но като рамка и двигател е същия.
Друга разлика е, че „Балкан“ е с верига – това е задвижващият елемент. Прави го по-шумен, но пък по-надежден и ефективен. При скутерите е ремък и има по-кратък живот от металната верига. Има нови колела с ремъци, което за мен е голямо връщане на зад. Този материал се износва много по-бързо и лесно от метала. Затова и „Балкан“ е с верига.

Насам-натам и Балкан

Каква е цената?
1600 лева. В нея е калкулиран и СЕО – европейският сертификат, който гарантира качеството и произхода на продукта. Продава се много добре в България. Определено има интерес към „Балкан“, защото мотоциклетите са сравнително евтини, а имат големи възможности.

640

Повече за „Балкан“:
– Има японски карбуратор и сглобка, придружена от 5.5 годишна гаранция или 10 000 км
– 4 степенна скоростна кутия с крачно превключване, без съединител. Подходящ за всякакви пътища и хора.
– Моделът постига уникалните за себе си 85 км/ч само срещу 1.5 л разход след разработка или скромните 3 лв./100 км.
– Тегло: 94-95 кг
– Тип на двигателя: Четиритактов с въздушно охлаждане
– Спирачки: Предни – диск, задни – барабан
-Тип на горивото: Н95
– Предлага се във черно, червено и синьо
– 66 месеца гаранция

И още за „Балкан“, вкл. възможности за поръчка онлайн, ще намерите тук.

 

   

2 КОМЕНТАРИ

  1. Без допълнителна книжка се кара само 50-кубиковия вариант… За всичките останали до 125 кубика трябва поне А1 категория, а за 145 трябва и А2. Това че се препоръчва 80-кубиковия, а след това твърдението, че няма нужда от допълнителни курсове и се кара със стандартна любителска шофьорска книжка е манипулация, която може да въведе в заблуждение читателите…

  2. Искам си двутактовия и не ми трябва скутер- колкото по близо до стария модел толкова по добре.Икономията е относително понятие. Ако Хивропата не дава двутактови направете го с парна машина… Добре електрически го направете ама да е въэможно най приличащ на старото Балканче. Икономията е относително понятие. и малко смъкнете от цената бе хора та това е масов продукт не е вила по поръчка.Ами ако ви наредят да произвеждате манерки те по 500 лева ли ще вървят?Икономията е относително понятие.Огледайте си производственият процес минимизирайте разходите, ако трябва минете на Just in Time варианта, Учете се от грешките си. Форд е правил кола за 500 долара на сегашни пари това е около 25000 лева. и е успял. Турците ползват надомници при производството на телевизионни принадлежности. Икономията е относително понятие. Днес видях въэможно най грозната кола.Чудя се на шофьорката как и се е качила – едно гудзилче с колела като на АТВ с калници като на мотоциклет и с ветробран като на Велорексите чешките едно време. Сигур бензина и е безплатен бил или е дрогирана била патката.Рекламирайте си но знайте че стоката ако сама не се рекламира то тогава Богь на Помощь!!!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.