За или против колелата в центъра на Хасково?

 
2

Общинските власти в някои български градове неведнъж са показвали, че умеят не само да вършат нещата наопаки на добрите практики по света, но и да вземат решения, които откровено противоречат на здравия разум. Докато по света е тенденция постоянно да се увеличава дължината и броят на велоалеите и въобще да се подобряват условията за каране на колело в града, още миналия октомври Общинския съвет на Хасково прие решение, с което се забранява карането на велосипеди по пешеходната зона в центъра на областната столица. Нарушителите са заплашени с глоба от 20 лв.

За или против колелата в центъра на Хасково?
Снимка: haskovo.info

Влизането в сила на забраната изкара около 50 хасковски велосипедисти на протест миналата сряда. Те се събраха пред площадка „Спартак“ и напук на наредбата преминаха с колелата си по пешеходната зона от театър „Иван Димов“, покрай кметството и до паметника на Капитан Петко войвода.

Протестиращите настояха за компромисно (и съвсем логично) решение – изграждане на велоалеи в града.

Според местната власт глобите се налагат заради зачестили случаи на безразсъдно каране на велосипеди в центъра и постъпили оплаквания от възрастни хора и родители на малки деца. Самият протест обаче беше подкрепен от млади майки.

В края му велосипедистите дори блокираха за няколко минути кмета на Хасково Георги Иванов, който се опитваше да си тръгне от сградата на общината с кола. Иванов заяви пред протестиращите, че не е проблем колелото да се бута 200 метра до края на пешеходната зона. Те, естествено, не се съгласиха с него, но в крайна сметка го пуснаха да си ходи.

А как мислите вие, има ли някакъв резон в забраната, наложена от хасковския общински съвет?

За или против колелата в центъра на Хасково?
Снимка: haskovo.topnovini.bg
   

2 КОМЕНТАРИ

  1. Да, има “някакъв резон”. Е, можеше табелата да казва “Пешеходна зона. Карай внимателно!” или нещо в стил да не стряскаме пешеходците, но със сигурност не трябва да се насърчава карането на колело в пешеходната зона на града. Трябва да се насърчава в някоя съседна улица, където не се заобикаля много, но не се и пречи на пешеходците.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.