Каяк предизвикателството „Crossing Three seas“ приключи

 
0

Каякарът Боян Николов успя! Той премина успешно през три морета, сам, без придружаващ транспорт и в изключително тежки условия. Дестинацията Силистра-Резово, Александруполис-Игуменица отне на каякара малко повече от 2 месеца.

Каяк предизвикателството „Crossing Three seas“

В началото на месец май Боян потегли сам с каяк по Дунав от Силистра с идеята да премине през три морета – Черно, Мраморно и Егейско, и да достигне до Мармарис. След проблеми с турските власти обаче той реши да промени плана си и вместо да се отправи към Босфора, потегли към Гърция по суша. Следващата отправна точка по море беше Александруполис. Въпреки промяната, предизвикателството за Боян отново остана преминаване на три морета – Черно, Йонийско и Егейско. След 65 дни, преминавайки през три морета, три държави и множество бури, Боян Николов финишира в Игуменица, приключвайки предизвикателството „Crossing Three seas“.

Условията, в които премина „Crossing Three seas“, бяха изключително тежки като време – чести бури, насрещен вятър, високи вълни.

Каяк предизвикателството „Crossing Three seas“

Километрите, които е изминал Боян сам с лодката си, са над 2200 по предварителни сметки, но по всяка вероятност ще се окажат много повече.

От 65 дни само 7 са били почивни за Боян, плюс чести излизания от водата заради разваляне на времето. „Нормалният“ работен ден за него е бил по 10-12 часа с почивките, които са около 1/3 от времето.

„На финала беше такъв 12 часов гребен ден, минах 60 км. През половината време имах насрещен вятър. Стигнах залива на Игуменица и го обявих за финал. Обаче докато търсех къмпинга стигнах дъното на залива и се разбра, че той е на входа и трябваше да се върна 4 км обратно.“ – разказва Боян за последния ден от „Crossing Three seas“.

„Притеснявах се, съвсем сериозно, какво ще правя с битието си когато не трябва вече да греба и да се чудя ще духа ли днес.“ – каза още той, докато очакваше да го приберат обратно в София след 2 месеца сам по вода.

Каяк предизвикателството „Crossing Three seas“
Уредите за навигация

Трудностите:
„Това, че постоянно трябваше да наваксвам сериозни километри. Нормата за деня беше 40 и като спра един ден заради времето, следваха сериозни напъни. Към края овехтях доста – и дрехите и погледа… всичко. Почна леко да ми натежава. Като цяло, тръгнах на пътешествие, но в действителност беше нещо средно между пътешествие и amazing race. Така стана, защото исках да приключа по план, а не през август. Можех да прекратя проекта с основателна причина. Поразчупиха се зъби, защото ям всичко с пясък. Имах зъбоболи. Тръгнах с изкъртено коляно – не можех да го сгъвам много,но правех упражнения в почивките и се оправи. Страхотни емоционални сривове понякога, когато просто нищо не става както го мисля. Преумора, халюцинации (мисля) – предмети като камъни и дървета се местеха в периферното зрение – това в периода със студа и преумората. „ODYSSEUS JOURNEY 2013″ – предизвикателството, което приех миналата година, е като ваканция с каяк на тоя фон.“

Повече за „ODYSSEUS JOURNEY 2013″ можете да научите от тук.

Хубавите моменти:
„Страхотната тръпка от горните неща. Срещи с хора, красоти, удовлетворението от това, че съм направил, каквото съм искал и не съм разочаровал спонсори, приятели и близки, е най-хубавото.

Каяк предизвикателството „Crossing Three seas“
Пътешествието официално свърши, но докато си чакам в къмпинга да ме приберат срещнах Кристиан от Белгия. Неговата играчка са двете щеки, освен тях носи палатка, чувал и още едни обувки. Твърди, че този път багажа му е много. Идва от Китай.

Защо сам?
„Защото така ми харесва. Като пътуваш сам с каквото и да е, сам си взимаш решенията и си носиш последствията. Няма второ мнение, с което да сравниш. Например – ако се озовеш в средата на голям залив или между острови и разбереш, че меко казано си се наакал, защото не си взел предвид нещо си – сам си си виновен, няма на кого да кажеш: „Аз казах ли ти!“ Или ако много силно желаеш да ядеш кренвиршите, няма кой да ти каже: „Пич, зелени са, и миришат.“ Просто решаваш, че ще ядеш кренвирши, каквото и да става. И си плащаш. Забавно е. Харесва ми.“

ПРОЕКТЪТ
Име на проекта: Crossing Three seas
Дължина: Около 2200 км. 400 км по р. Дунав, останалите по море
Как: Самостоятелно плаване, с всичкия багаж натоварен в каяка. Без придружаващ транспорт.
Планирана продължителност: 65 дни.
Дата на старта: 01.05.2014 г.
Дата на финала: 04.07.2014 г.
Багаж и екипировка: Палатка, спален чувал, шалте, примус, тенджерка, резервно гребло, количка за лодката, аптечка, GPS, соларно зарядно, телефон, комплект сухи дрехи и обувки, камера, въженца, карабинерчета, храна и вода.
Тегло на багажа: До 30 кг.
Лодка: Necky Looksha 17 P
Подкрепа: Столична община, магазини СТЕНАТА, MONROL, AQUАSOURCE, GARMIN, 360°.

Боян Николов

КАЯКАРЪТ
Име: Боян Николов
Възраст: 38 г.
От: София
На каяк от: 15 години
Видове каяк: white water (каяк в бързи води) – 15 г., морски каяк – 5 г.
Други спортове: парашутизъм, спелеология и кратки проби в различни други занимания, изискващи носенето на каска
По-значими каяк приключения и постижения: Odysseus journey – миналогодишното пътешествие – 1000 км в Гърция. Повече за Odysseus journey можете да научите от тук.
Любими места за каяк: Йонийско море. Делтата на Дунав.

Още от „Crossing Three seas“:
„Crossing Three seas“ – Боян Николов през три морета с каяк
През три морета с каяк: Силистра – Черно море
През три морета с каяк: Черно море – Егейско море

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.