До работа с колело за пример

 
0

Отново тази година месец май е обявен за месец за ходене до работа с колело. Инициаторите на кампанията за България „Велоеволюция“ приканват всеки, който може да замени автомобила или градския транспорт с колело, да се включи в националната кампания.

До работа с колело за пример

За целта трябва просто да се регистрирате на сайта velobg.org, да яхнете колелото и да започнете да въвеждате изминатите километри до работа и обратно. Разбира се, има и съревнование с класация за най-много навъртани вело километри. Има индивидуално и отборно класиране и награди на финала, който ще бъде по време на традиционното велошествие на 31 май.

Повече за “До работа с колело” можете да намерите тук.

Кампанията набира популярност и километри. Тази година тя се очертава по-успешна и от миналогодишната премиера, в която се включиха 419 индивидуална участника и 51 фирмени отбори, които в продължение на един месец успяха да навъртят 37 916 велосипедни километри. Малко не им достигна, за да направят обиколят Земята по дължината на екватора.

И докато нашата кампания набира скорост, увличайки все повече хора да започнат да карат колела до работното място, за вдъхновение можем да обърнем поглед към няколко държави, в които бъка от добри вело примери в тази насока.

Дания
Дания, и по-специално Копенхаген, е един от най-добрите примери за градско колоездене като цяло. В Копенхаген има повече велосипеди отколкото регистрирани хора. Колоездачните алеи в града са с дължина над 400 километра и са най-натоварените в света. Средно по 40 000 велосипедисти дневно минават по тях. Разбира се, това е и едно от местата където най-много хора карат колела до работното място, училище или университет – около 50% от жителите на Копенхаген. В Дания има дори “Cycling to kindergarten” – деца карат колела до детските градини.

Холандия
Когато става въпрос за колоездене, няма как да не се споменае Холандия. Това е държавата, в която около 27% от всички пътувания се правят с велосипеди, като това включва не само градските, но и междуградски и национални дестинации. В Амстердам велотранспорта съставлява около 38% от всички транспортни средства в града. В университетския град Zwolle този процент е дори още по-висок – 46%. Данните за цялата страна са, че около 40% от хората често стигат до работа, училище или университета с колело.

Белгия
В схемата за насърчаване на колоезденето до работното място “Bike to Work” в Белгия са се включили над 15 000 колоездачи в рамките на 2 години и половина. Броят на участващите работодатели е над 240 и включва компании с най-различен размер и дейност, университети и институции. Километрите, регистрирани чрез кампанията, са наистина внушителни – близо 20 милиона, които се равняват на около 2 500 тона избегнати емисии въглероден диоксид.

Великобритания
Кампанията “Bike to Work” във Великобритания, стартирала през 2005-та, е поредният добър пример. Чрез средства по схемата за насърчаване на колоезденето до работното място над 400 000 човека са се сдобили с нови колела, с които да ходят на работа. Средствата за велосипедите идват от пренасочване на разходите за гориво. Освен пари, с които да си купят колела, участващите в кампанията са спестили и емисии – около 133 500 тона въглероден диоксид годишно. Такова количество емисии се равнява горе-долу на замърсяването, което създава един малък английски град. Друг положителен резултат от “Bike to Work” във Великобритания е подобренето на здравословно състояние на участващите в кампанията. Чрез социологическо проучване било установено, че 85% от участващите в схемата са започнали да се чувстват по-добре и да боледуват по-рядко.

Германия
Мерки за насърчаване на колоезденето до работното място има в Германия от 2001 г. насам. Само за 2006-та година в кампанията са се включили над 125 000 колоездачи от 14 000 компании. Участниците само от Бавария през 2010 г. са били около 60 000 души.

Ако и вие искате да станете част от тази голяма общност на каращите колело до работа, сега е изключително подходящ момент да го направите, а същевременно можете да се включите и в кампанията “До работа с колело”.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.