Забрана за велосипеди в градския транспорт?

 
3

Снимка с този текст циркулира из facebook и колоездачни форуми и групи от няколко часа:

СЪОБЩЕНИЕ ЗА АВТ. ЛИНИИ No 93, 98, 122 и 66
Водачите, работещи по авт. линии с No 93, 98, 122 и 66 ДА НЕ КАЧВАТ В АТОБУСИТЕ СИ ВЕЛОСИПЕДИ и да оказват съдействие на контролните органи при свалянето им.

Забрана за велосипеди в градския транспорт?

Съобщението явно е предназначено за шофьорите, управляващи автобуси по линиите, които се качват към Витоша, в които е популярна практика да се возят колоездачи. В рейсовете се качват колела особено когато лифтовете не работят, както е в момента.

Колоездачи предупредиха, че по линиите на автобусите на Витоша има полицаи, които правят проверки, свалят и глобавят хора с велосипеди.

Според последните разпоредби, публикувани на сайта на Софийска община, става ясно, че за жалост, няма законово основание за противопоставяне на забраната. В решение с дата 21 октомври 2013 е записано, че велосипед може да се превозва в градски транспорт в София единствено в метрото, в последен вагон и то само в делнични дни след 21 ч. и през почивни и празнични дни.

“Чл. 12. Пътник с редовен превозен документ има право да превозва в превозните средства на обществения градски транспорт:
—–
4. (изм. – Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г.) велосипед, само в последния вагон на метровлак в метрото, след закупуване на отделна карта за еднократно пътуване при следните условия:
а) в делнични дни – след 21 часа, а в почивни и празнични дни – целодневно;
б) да не замърсява превозното средство;”

От групите, в които се коментира забраната, става ясно, че проблем с качването на колела има от няколко седмици, като се стигало дори до блокиране на шосета от недоволни, свалени от рейсовете колоездачи.

…явно общината е намерила авангарден метод да стимулира колоезденето.

Още по вело темата:
– Колоезденето е за мързеливци? “Мързеливият колоездач”
Къде да паркираме колелата си в града?

   

3 КОМЕНТАРИ

  1. и като свалиш предната гума можеш да кажеш, че караш части за колело, защото това реално вече не е велосипед.
    и все пак се чудя с линия 66 какво ще правят, като там повече от половината пътници са даунхилъри.
    гратиския транспорт за пореден път показа колко струва. в знак на протест за нарпед ще пътувам без билет докато не позволят возенето на велосипеди отново.

  2. Kato sa tolkova umni da otvorqt interneta i da vidqt che v USA ima stoiki za kolela otpred i odzad i mojesh da si slojish koleloto i da si se vozish kato pich. Ako sa tolkova myrzelivi da gi postroqt shte i gi napravim nie egasi myrzelite hora posle mi vikat globa 20 leva biletche za koleloto. Kak da napredne taq dyrjava kato samo spirachki a i te ne bachkat.

  3. Подобен закон е направо абсурден! Живея в Берлин от известно време и тук човек може да използва всички видове градски транспорт, за да превозва колелото си от едно място на друго. Няма ограничение за време от денонощието/семицата, единственото изискване е да има достатъчно място за всички пътници.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.