МАРШРУТ: Обиколка на Витоша

Стартът на състезанието е на паркинга пред резиденция „Бояна”. Тръгва се по бул. „България” по посока на кв. “Бояна”, като се спазват правилата за движение по пътищата. Продължавате по пътя за м. „Златни мостове”. След първия остър завой се отклонявате вдясно по ул. „Беловодски път”, пресичате внимателно шосето за „Златните мостове” и преминавате покрай чешмата „Бяла вода”. След два стръмни завоя по „Слънчевия път” достигате до „Тихия кът” и контролен пост № 1 (1050 м н.в.).

Следва спускане по алеята „Св. Иван Рилски” към село Владая. След достигане до първите къщи на селото се намира контролен пост № 2 (925 м н.в.).

Завивате наляво и продължавате с изкачване по черен път в борова гора. Достигате до стари кариери и се включвате в пътеката за „Златните мостове”, водеща нагоре по Владайската река. След стръмно изкачване по две серпентини достигате до водохващането (1100 м н.в.). Пресичате реката по бял стоманобетонен мост вдясно и следвате алеята, която минава върху водния канал.

Движите се по почти хоризонтален път с надморска височина около 1000 м. Указател, че се движите по правилния път са бетонните шахти, които се срещат на регулярни разстояния. Около два километра след моста пресичате павирано шосе и се насочвате отново по канала към х. „Водно стопанство”. На 500 м след хижата излизате на широка поляна.

Следвате маркировката на състезанието и изкачвате кратък, но много стръмен участък до следващата шахта – около 20 м по-високо. Продължавате по хоризонталната алея, високо над селата Мърчаево и Рударци. След около 15 км стигате до входната табела на с. Кладница (1000 м н.в.). Влизате в селото и след 600 м стигате до контролен пост № 3.

Продължавате по асфалтов път, спускащ се надясно към язовир „Студена” (около 5 км). Преминавате бариерата на горското стопанство и продължавате към ловната резиденция. Около един км по-нататък се отбивате вдясно по асфалтова алея, слизаща към началото на язовир „Студена”. След около един км се отделяте вляво по черен път, маркиран с бели ленти. Пътят се спуска към Кладнишка река, която се влива в язовира (825 м н.в.).

С умерено изкачване (до 925 м н.в.) се движите на юг по левия бряг на язовира. Обикаляте един дълбок залив и излизате при бариерата в края на охранявания горски участък и контролен пост № 4. В охраняваната зона е недопустимо къпането в язовира!

След пресичане на бариерата се излиза на асфалтовия път за с. Боснек. Преминава се през селото и се продължава към с. Чуйпетлово. При първите къщи на с. Чуйпетлово се намира контролен пост № 5 (1225 м н.в.) и подкрепителен пункт.

Следва стръмно изкачване по черен път в югоизточна посока до седловината „Смильо“ (1350 м н.в.) и продължително спускане на югоизток до с. Ярлово (1100 м н.в.). Минавате през центъра на селото и непосредствено след училището се отбивате вляво по асфалтов път. 400 м по-нататък стигате до черен коларски път, маркиран с камъни и синя лентова маркировка. Пресичате три рекички и продължавате по гол участък, последван от борова гора.

След третата рекичка и кратко спускане започва леко изкачване вляво, покрай желязна вишка. Следва хоризонтален участък, водещ до разрушен кантон на шосето София – Самоков. Внимателно пресичате шосето и започвате изкачване по асфалтовия път до местността „Брезите” (1150 м н.в.). Когато достигне до разширение на пътя при автобусна спирка на автобус № 69, се отклонявате внимателно вляво. На това място е контролен пост № 6.

Продължавате спускането по асфалтова алея, маркирана с бели ленти. След около 500 м достигате до двора на телевизионен ретранслатор и се отбивате вдясно по тревиста алея. След около 200 м минавате по тесен мост с носене на колелото и особено внимание!

Следва широк черен хоризонтален път през две големи поляни, който пресича р. Железница и пътеката с. Железница – х. „Физкултурник”. Изкачвате се до началото на алеята „Инж. Иван Иванов”. Движите се почти хоризонтално над с. Железница и с. Бистрица. Достигате маркировката с. Бистрица – х. „Алеко” и тръгвате по нея надолу. На около 250 м свивате отново по алеята и по водния канал се движите над кв.Симеоново. Със стръмни серпентини пътеката се спуска до басейните на кв.Симеоново. При най-долния басейн се намира контролен пост № 7.

След него се отклонявате вляво по широк път (водният канал в посока към кв.Драгалевци). Движите се над вилната зона до пресичането на шосето Драгалевци – х. „Алеко” (пресичате с особено внимание!). По хоризонтална улица стигате до железен мост и пресичате Драгалевската река. Непосредствено след моста е контролен пост № 8.

Следва отклонение диагонално нагоре и вляво до басейн. След 500 м се включвате в хоризонтален път, който излиза над водната централа на кв. Бояна. Спускате се по ул. „Поп Евстати Витошки” и пресичате пътя за „Златните мостове” на пешеходната пътека. Продължавате надолу по алеята на бул. „България” покрай оградата на резиденция „Бояна” до финала.