Маршрут: Сапарева баня – Паничище – Седемте рилски езера

Изходен пункт на маршрута е Сапарева баня, докъдето се стига с автобус от Дупница. От центъра на града тръгва пътека за Паничище – 2 часа ходене по дъното на долина. Пътеката за Седемте рилски езера, хижа Скакавица и хижа Пионерска тръгва вляво, зад посетителския център.

Седемте рилски езера

Маркировката е много добра. Почти по равно навлизате в иглолистна гора. Ще излезете на черен път, по който надясно се стига за около 10 минути в долния край на пистата на Паничище. Оттам се продължава наляво по асфалтов път, като след около километър вдясно се отклонява пряка пътека.

Излиза се отново на пътя и след 15 минути вървене по него тръгвате надясно по стръмна туристическа пътека. Всички разклони са маркирани. Излиза се в местността Зелени преслап (на около 45 минути от Паничище).
Маршрутът продължава надясно и нагоре по хубав черен път. Стига се до мочурливо място с табелка за вход в резерват Скакавица. Наляво се отделя пътека за хижа Пионерска. Продължавате напред по пътя. След около 200 метра вдясно се отделя друга пътека – за хижа Скакавица. Подминавате разклона и започвате плавно изкачване по черния път през гората.

ВИЖ ОЩЕ: Влез във форма за преходи

След около 1 час, по пътя вляво, отново се отделя пътека за хижа Пионерска. Малко след това пътят завива рязко надясно и изведнъж става по-стръмен. Гората постепенно преминава в клек, а маркировката става колове с азимутни табелки.
Изкачването продължава стръмно почти право на юг (при мъгла и дъжд се следят азимутите). Излиза се от клека и веднага се вижда хижа Рилски езера.

Хижа Рилски езера

За разходка из циркуса на Седемте рилски езера се тръгва по пътеката за старата хижа Седемте езера (на около 30 минути от хижа Рилски езера) и точно пред нея се завива надясно по летния път за хижа Иван Вазов.

Така се преминава през всички езера и за около 3.00 часа отиване и връщане може да се разгледа целият циркус от най-различни ъгли.

На връщане може да минете през хижа Скакавица. Пътят е право на запад от входа на хижа Рилски езера, пресичате един влек и тръгвате вляво по пътека маркирана със зелен цвят. Тя се придържа плътно в подножието на Сухия рид. Влизайки в гората, започва леко слизане и не след дълго отдясно се присъединява втората пътека за хижа Скакавица.

Хижа Скакавица

Продължава се напред по равно през гората, докато се излезе на полянка с маркировъчен кол и много табелки. Оттам започва слизане надясно, после с остър завой наляво се излиза на пистата срещу хижа Скакавица (1 час от езерата). От Скакавица, по стръмна пътека, за половин час се слиза на пътя от Зелени преслап, точно над мочурливото място.

Продължителността на маршрута е около 12.00 часа.

Допълнително инфо и координати на всички хижи по маршрута можете да намерите тук.