Airsoft: свръхреален ултраадреналин

 
0

Airsoft представлява спорт, развит на базата на военни/полицейски действия, в условията на абсолютен реализъм.

Airsoft

Този вид военна игра е позната на света с няколко имена: Еърсофт (Airsoft), Страйкбол (Strikeball) и Софт Еър (Soft Air). Заражда се като начин на трениране на специалните части на САЩ и Германия, което в крайна сметка се развива като спортно хоби по целия свят, целящо достигане на високи нива на адреналина, развити на основата на сблъсъка в битката и стремежът за оцеляване в сражението. Съществена разлика от реалните бойни действия е, че тук всяка грешка е предпоследна, поправима и може да се анализира и коментира. Така се развиват и утвърждават рефлекси и навици, които биха спасили човешки живот в една критична ситуация.

Уникалното е, че се използват напълно реални реплики на реално съществуващи образци бойни пушки, пистолети и картечници.

Airsoft

Усещането да си екипиран напълно като “тюлен”, “спецназовец” или британски командос е невероятно осезаемо. Всеки, който иска и отговаря на необходимите критерии, може да изпита себе си в напрежението на засадите, адреналинът от сражението, инстинктът за оцеляване и най-вече триумфа от победата в края на битката…

Ето и какви са ПРАВИЛАТА:

Участие

За участие в игра се допускат пълнолетни психически и физически здрави лица. Лица под 18 години не се допускат до игри, от гледна точка на безопасност в еърсофта. Забранява се участието в игра на лица под въздействието на дрога или алкохол.

Елиминация

Airsoft

Уцелване навсякъде по тялото предизвиква елиминация. Уцелване във всяка част на екипировката, включително раницата, се брои за елиминация. Забранява се екипировката да се използва като укритие. (Не може примерно да си свалите раницата, да я поставите на земята и да я използвате като щит).
Уцелване по оръжието не се счита за елиминация, но оръжието престава да функционира до елиминацията на играча. Играчът може да се върне до базата и да „поправи” оръжието си.

Също е възможно да се продължи играта с оръжие взето от съотборник. Позволява се оставяне на боеприпаси и екипировка от елиминиран играч, непосредствено на мястото на елиминация.
Уцелване от рикошет не се признава за елиминация. „Преминаващите” изстрели не се считат за рикошети. „Преминаващи” са тези изстрели, които минават през трева, храсти, листа или лек материал, използван за прикритие.

Уцелване от играч от същия отбор се брои за елиминация. (“приятелски огън“). Забранява се вербално маркиране на уцелването от страна на стрелящия и всякакво друго коментиране на попаденията по време на игра. (Вербално маркиране означава да кажете на играча: „айде бе, не те ли уцелих”, „човече напълних те с топчета, айде излизай, а” и тн.)

Единствено изключение от горното правило е т.н. „безопасно убийство” (safety kill). Когато някой успее да се приближи незабелязано до противников играч на много близка дистанция, той може да използва вербално маркиране, вместо изстрел. Вербалното маркиране се състои във високо и ясно произнасяне на фразата „Safety kill” и дава изстрел в безопасна посока. Възможно е правенето на сейфти кил на максимум един играч наведнъж.

Airsoft

Елиминираният играч вдига веднага оръжието си нагоре, задължително казва високо и ясно „Убит!” или „Уцелен!” (идеята на това да изкрещите „убит, убит” е да се предпазите от допълнителни попадения. Имало е случаи играчи да не виждат, че „мишената” по която стрелят е уцелена и продължават стрелбата, което води до ненужни попадения!) и напуска по най-бърз начин зоната на престрелка. Ако се води престрелка в непосредствена близост, играчът ляга по гръб и вдига оръжието си вертикално.

Веднъж напуснал зоната, играчът връзва на главата си или на оръжието си бяла лента и изключва комуникационното си оборудване. Елиминираният играч трябва веднага да се насочи към посочените за това зони и няма право да общува с „живите” играчи, нито да произвежда изстрели с оръжието си.
Забранява се стрелба по елиминирани играчи. Забранява се стрелбата (тип настройване на пушката) в сейфти зоната.

Airsoft

Ограничения в скороста на проектилите

Максималната скорост се измерва във футове за секунда (фпс), при изключен хопъп и с използване на 0.20 грамови топчета.

С цел безопасност важат следните правила:

Игра в сгради и близък бой

Забранява се използването на всякакви оръжия, стрелящи с повече от 350 фпс. Поради минималните дистанции за стрелба, се препоръчва стрелба в торса, ако ситуацията позволява. Забранява се прицелване в глава, ако са налични други цели.

Игра на открито

Електро Пневматични Оръжия:
За Стандартно ЕПО се счита такова, стрелящо до 350 фпс. При използване на стандартно ЕПО, се препоръчва избягване на стрелба под 5 метра. Всяко оръжие в границата 350-500 фпс се приема за Усилено.

Минималната дистанции за стрелба за Усилени оръжия е:
350-400фпс- 5 м,
400-450фпс- 10м,
450-500фпс- 20м,  Само на единична стрелба !
Максимална допустима скорост на бб за ЕПО е 500фпс.

Снайперови оръжия:
За снайперово оръжие се счита всяко оръжие, което стреля над 500фпс и позволява само единична стрелба. Максималният лимит за такъв тип оръжия е 650 фпс. Всяко оръжие с възможност за напълно автоматична стрелба не се признава за снайперско. Забранява се използване на снайперско оръжие на дистанции под 20 метра. Забранява се прицелване в глава, ако са налични други цели. При риск от близък бой се препоръчва използването на помощно оръжие.

Оръжия за огнева поддръжка:

Оръжие за огнева поддръжка се счита всяко оръжие, което имитира реално такова и използва пълнители с голям обем (над 1000 бб). За такъв клас не се приема картечен пистолет или щурмова пушка с голям капацитет на пълнителя. Максималната скорост на проектилите е 500фпс при разрешена автоматична стрелба. Разрешава се по едно оръжие за огнева поддръжка на всеки шест човека от състава на отбор.

Правила за стрелба

Забранява се стрелба на сляпо. Когато играчът не може да види към какво сочи цевта, това е стрелба на сляпо. Стрелецът трябва да вижда целта към която стреля. Идеята е да не стрелята тип „Либерийската”, или да подадете оръжието си зад ъгъл и да стреляте. Имало е случаи играч да е клекнал за по добра позиция, друг играч подава оръжието си от ъгъла и уцелва директно в главата… Повярвайте, изстрел от под 1-2 метра е адски болезнен.

Заложници

Играч не може при никакви обстоятелства да взима заложници. Вземането на заложници се дефинира като целенасочено използване на играч или цивилен/ни от играч с цел прикриване или придобиване на игрово предимство над останалите играчи. Това правило важи без значение дали цивилните се намират в полето за игра.
Играч не може да се смесва с „елиминирани” играчи с цел да бъде прикриван от тях.

Физически контакт

Всеки нежелан или неоправдан физически контакт като например захват, сграбчване или задържане за дрехи или екипировка на друг играч е забранено. Единствените приемливи ситуации, в които играч може да докосва друг играч е да се окаже помощ на друг играч в критична ситуация .
Забранено е хващане, бутане или отместване на оръжието на противников играч.

Стоп – Игра

Стоп-игра” се използва само в случай на извънредни ситуации като инциденти, сериозни наранявания, изискващи медицинска помощ, известяване за семейни или лични спешни случаи, присъствие на цивилни или други участници, които не играят.

Граници

Играчите трябва да се съобразяват с границите на игровото поле, установени от организаторите преди започване на игра. Забранени са всякакви отклонения от установените граници.

„Безопасни зони”

Играчите не бива да влизат в престрелка с опонент от, в, и/или през зона, която е обозначена „безопасна”. При влизане в такива зони играчът е длъжен да свали пълнителя на оръжието си, да даде контролен изстрел в безопасна посока към земята и да постави предпазителя, като държи през цялото време дулото на оръжията си, насочено към земята.

Забранява се всякаква стрелба в безопасните зони. Безопасните зони се оповестяват непосредствено преди всяка игра. Безопасни зони по подразбиране са местата за паркиране и почивка.Airsoft

Комуникационно оборудване

Използването на радио и електронно оборудване за комуникация в игровото поле е позволено. Използването на противниковите радио честоти е строго забранено. Използваните честоти за свръзка трябва да са съгласувани с организаторите на мероприятието. (В България се препоръчва ползването на комуникационно обурдване, ползващо PMR честоти.)

Провеждане и приключване на играта

Всяка мисия се счита за започнала когато организаторът извика силно фразата „Играта започва – изключете предпазителя”. Аналогично, играта завършва, когато организаторът извика силно фразата „Играта свърши – включете на предпазител”. Възможно е използване на силни звукови сигнали за започване на игра- един къс за започване и три за завършване.

Правила на игровия терен

Някои игрови терени имат специфични правила, които се публикуват заедно с програмата за събитието и се обявяват в началото на играта. Ако нещо е изпуснато или загубено, се уведомяват организаторите, след като се даде описание и отличителни белези на предмета. Търсенето започва след обявяването на край на играта.

Специални условия за игра

Това са допълнителни правила относано елиминация на играчи, „прераждане” и др. специални правила за сценарии, установени по предварителна уговорка между всички участници и организаторите.

Специални устройства

Към момента, за да бъдат допуснати в игра, всички специални устройства (например GPS) подлежат на проверка от страна на екип от организаторите на битката.Airsoft

Правила за безопасност

1.Защита на очите
Носенето на защитни очила е задължително по време на всички игри, през цялото време, освен в „безопасните зони”. Одобрени са очила с плака от поликарбонат 2.2мм, защитаващи очите и отстрани (Европейски стандарт CE EN166). При повреда или друг проблем с очилата, се забранява тяхното сваляне по време на игра.
Играчът с проблем е длъжен да оповести това и бива съпроводен от най-близкия до него играч до „безопасна зона”.

При забелязване на играч без очила, играчите са длъжни да оповестят това и да процедират по гореописания начин. Абсолютно се забранява  стрелба по играчи, които не носят защитни очила.
Горещо се препоръчват очила затворен тип, които нямат разстояния и празнини между плаката и лицето, както и пейнтбол маски или специализирани еърсофт маски.

2.Защита на тялото и главата

Силно се препоръчва  носенето на дреха с дълги ръкави и панталон с дълги крачоли, както и на шапка или каска за защита на главата от попадения.

Екипировка и оръжие

В игра се допускат само екипировка и оръжие, одобрени от екипа на организаторите на играта.

Отношение към оръжието

При пренасяне на оръжието към и от игра, носете го в калъф. Не само, че това е най-сигурният начин за пренасяне на оръжие, а и предпазва оръжието от надрасквания/счупвания (еърсофт оръжията могат да бъдат доста крехки). На много места, единственият начин легално да се пренася оръжие е в калъф.
Помнете, че е много трудно да се различи еърсофт от бойно оръжие на пръв поглед.

НИКОГА, НИКОГА не изнасяйте еърсофт реплики на публични места. Тъй като те много приличат на истински огнестрелни оръжия, има голям шанс да се окажете от грешната страна на органите на реда
Очевидно, това трябва да се избегне!
Ножовете могат да бъдат използвани само като инструменти за битови и полеви работи. Абсолютно се забранява носенето на бойно оръжие по време на игра.

Поведение- цивилни, органи на реда

При поява на цивилни в определена зона играта се стопира, като се указва високо и ясно за наличието на такива- „Цивилни на терена!”. След тяхното преминаване или отстраняване от игровата зона играта се възстановява от положението считано към момента на стопиране на играта.

При поява на полиция или други длъжностни лица играта се прекратява, оръжието минава на предпазител и се уведомяват веднага организаторите.

Не съществува ограничителен режим на еърсофт оръжията на територията на Република България.

Във всички случаи поведението и отношението на играчите следва да бъде учтиво, неагресивно и зачитащо правата и свободата на всеки.

Първа помощ

Първа помощ на терена оказват само хора, оторизирани от организаторите на играта, или такива, които могат да извършват тази дейност.

Наказания

При нарушаване на правилата, провинилият се участник бива порицан от организаторите и капитаните на отбори.

При системно или грубо нарушаване на правилата се предприемат следните стьпки:
-публично порицаване
-отсъствие за 2 поредни игри
-наказание на отбора с отсъствие за 2 поредни игри

AirsoftПри проблем с играч не се навлиза в спорове по време на самата игра. Най-добре спорещите да напуснат полето на действие и да охладят страстите. Не се толерира нападателно отношение или заплахи!
След прилючване на играта е задължително да съобщите на Вашият капитан или на някой от огранизаторите за проблема. Оставете те да го решат.

Източник: airsoftbulgaria.com

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.