Salomon – нови хоризонти: Иновации до дупка!

0
 

Сподели

Shares
Снимка: Guillaume Desmurs

По покана на Sport Box – вносителите на Salomon за България се озовахме в самото сърце на компанията – нейната централа Salomon Design Center, в Анеси, Франция. Имахме честта, в рамките на почти 3 дена, да разгледаме на място лабораториите и залите, в които се разработват и тестват всички нови продукти. Също така успяхме да разберем и какви иновативни изненади ни готвят французите през идната година:

До този моемнт Salomon винаги са насочвали усилията си основно към професионалните атлети и обществата от сериозни спортисти. Те от своя страна също имат сериозен принос при създаването на новите продукти с качествената си обратна връзка и идеи. Подобна симбиоза цели само едно – реализирането на иновативни и адекватни на съвременните изисквания решения.

Новата цел в стратегията за 2020/2021 г. обаче е да разшири обхвата на компанията, достигайки до обикновените потребители и допълнителните възможности, които зимните спортове, аутдор активностите и дори градската среда позволяват. Това означава, че в следващите години ще видим продуктите на Salomon не само в традиционното амплоа, но и в доскоро непознати за компанията посоки.

Екологията и устойчивото развитие са друга важна сфера за Salomon. Затова инвестират много усилия в разработката на прототипен модел “трансформираща се” обувка за бягане, направена от 100% рециклируеми материали, които след износването ѝ се смесват с други частици от рециклирана пластмаса и от въпросната колаборация се получават нови обувки за ски. Тази концепция донася на компанията наградата Outdoor retailer innovation award

Salomon WMN е още едно нововъведение – продуктова линия, изцяло насочена към жените. До момента усилията на бранда бяха основно насочени към мъжкия пол, но ето че е време за промяна. Salomon WMN има за цел да даде на жените чувството за увереност, което заслужават и да ги насърчи да се освободят от задължението да следват нормите, наложени от обществото. 

За целта още от миналата година, под хаштага  #salomonwmn, компанията предприема действия в социалните мрежи за изграждането на силно женско общество. Кампанията се разраства с хаштагове като #hairstyle, #girlsnightout, #followtofollow, #nofilter и други. Тяхната цел е да съберат под обща шапка постовете на активни жени, практикуващи аутдор спортове и по този начин да вдъхновят останалите да излязат от зоната си на комфорт.

Дамската аутдор екипировка на Salomon получава две лица – Comet collection за дрехите и Vaya за обувките. Важно е да отбележим, че Vaya не са обикновени туристически обувки за жени. При създаването на колекцията е използван строго научен подход, благодарение на който, чрез множество тестове са установени ред морфологични и структурни разлики между мъжкия и женския крак. Така например при стъпване жените понасят по-голямо напрежение в предната част на стъпалото, следователно дамските обувки имат нужда от повече пространство именно там. Това и много други научно-технически открития лежат в основата на Vaya.

Иновативните разработки на системи и шишета за вода, направени от ултралеки материали и снабдени с възможност за отваряне с мокри ръце, също заслужават внимание. Интересен акцент е специалният пречистващ филтър, който позволява да използваме водата от почти всякакви водоизточници, пречиствайки я до напълно годна за пиене. Капацитета на филтъра също е завиден – до 100 л вода преди нужда от смяна.

Концептуалната жилетка за бягане, разработена специално за жени е снабдена с няколко джоба, побиращи всичко необходимо за тренировката, а джобът за вода е съобразен с женското тяло и минава под гърдите, за да не ограничава движенията.

Salomon Design Center в Анеси, Франция. Снимка: Guillaume Desmurs

 

Сподели

Shares

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.