Хартиена еко бутилка за бира? Вече е възможно!

Датчаните от Carlsberg са на път да създадат първата по рода си бутилка, изработена изцяло от дървесни влакна

 
0

Carlsberg

Производителите на бирена радост Carlsberg са на път да създадат първата в света “хартиена” бутилка за бира. Тя ще е изработена от дървесни влакна чрез метод на устойчиво извличане, създадена на 100% биологична основа и напълно рециклируема.

На специално събитие в Копенхаген, компанията представи два нови прототипа на
еко-бутилката. Те разполагат с вътрешна преграда, която да позволява съхранението на бира. Единият прототип има тънка рециклируема преграда от PET фолио, а другият – 100% био-базирана преграда от PEF фолио. Тези прототипи ще бъдат използвани за тестване на бариерната технология в опитите на Карлсберг да създаде изцяло разградима био-бутилка без полимери.

Carlsberg

Глобални компании като Coca-Cola, Absolut и L’Oréal обявиха, че също ще се включат в проекта. Всички заедно, в сътрудничество с Pabocco, водещ производител на хартиени опаковки, ще формират „Общност на хартиените бутилки. Общността обединява световни компании и експерти с визията за подобряване на устойчивите опаковки и тяхното рециклиране. Те си поставят за цел да предлагат високакачествени продукти, като същевременно намалят въздействието им върху околната среда.

Фокусът на Carlsberg върху иновациите не е нов. През 2018 г. датската пивоварна
лансира редица подобрения, сред които по-екологично мастило за етикети и иновативното „Snap Pack“ решение, при което кеновете в мултипак опаковките се
лепят, вместо да се опаковат в пластмасово фолио.

Carlsberg

За Carlsberg това е поредната стъпка към създаването на устойчиви опаковки и
ключов момент от програмата „Заедно към нулев отпечатък“, която си поставя четири амбициозни цели: нулев въглероден отпечатък; нулеви отпадъчни води; нулева безотговорна консумация на алкохол и култура на нулеви злополуки.

„Започнахме разработването на еко бутилката през 2015 г. и вече знаем, че иновациите се случват, когато всички работят за една обща цел. Радваме се, че намираме съмишленици и сред други компании. Подобни партньорства, които са обединени около желанието за създаване на устойчиви иновации, са най-добрият начин за постигане на реална промяна.“ – коментира Мириам Шингълтън, вицепрезидент на „Продуктовото Развитие“ в Карлсберг Груп.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.