G-force academy: Тренажор за усъвършенствано обучение на парапланеристи

Подгответе се за ектремните ситуации по време на полет

1
 

Сподели

Shares

Добрата подготовка е в основата на безопасното летене, а натренираността за реагиране при екстремни ситуации е от решаващо значение за щастливата развръзка…

За щастие, у нас, при това на едно от ключовите за парапланеризма места – Сопот, оперира тренажор, който ще ви позволи в напълно контролирана обстановка да придобиете нужните умения и познания за справяне с всякакви извънредни ситуации.

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ТРЕНАЖОРЪТ?

Тренажорът на G-force academy е симулатор, който е специално проектиран за усъвършенствано обучение на парапланеристи. G-force центрофугата се използва за реалистично и безрисково обучение за най-важния и най-ефективен метод на снижаване – дълбока спирала. С G-force academy вече е възможно да се научите на безопасно динамично боравене с високи натоварвания и да намалите броя на произшествията.

КАК РАБОТИ ТРЕНАЖОРЪТ?

Пилотът се движи около няколко въртящи се оси като при истински полет, и влиза в същото положение като при дълбока спирала. С увеличаване на натоварването пилотът се обръща около вертикалната си ос в дълбоката спирала. Заедно със специално разработена програма за обучение, пилотите са в състояние да се научат да издържат на високите g-сили.

С G-force центрофугата е възможно да усетите претоварване до 8 g!

Така че това устройство за обучение е интересно не само за парапланеристите но и за всички останали пилоти.

По време на обучението със симулатора сте изложени на същите динамични сили, които обикновено се получават по време на полетите с парапланер – не само при дълбоки спирали, но и след сривове или авторотации, причинени от кравати, което от своя страна може да доведе до много високи g-товари.

ЗАЩО Е ПОЛЕЗЕН ТРЕНАЖОРЪТ?

Чрез симулатора, в контролирана обстановка, вие осъзнавате колко критична може да бъде стойката или регулирането на коланите. Тези фактори оказват голямо влияние при динамичните маневри и затова тези специфични точки биват анализирани по време на тренировката.

КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ОБУЧЕНИЕТО?

Обучението е проектирано като еднодневен семинар, а броят на членовете може да бъде оформен по гъвкав начин. Опитът показва, че групи от 5-8 души са идеални. Разбира се, възможността за индивидуално обучение също е предвидена.
Ефективното време за тренировка на симулатора е много по-голямо в сравнение с реалното обучение в полет. Без обаче да се поставяте в опасната ситуация по време на полета.
Програмата се основава на следните подразделения:
  • Теоретични основи.
  • Обучение на симулатора с увеличаване на претоварването до 4–5 g.
  • Запознаване с човешките граници до размазано виждане, загуба на цвят, тунелно зрение и причерняване (Blackout).
  • Oсвобождаване на запасен парашут при претоварване.
  • Видеозапис с бордова камера.
  • Диаграма с данни (g-стойност времева диаграма).
  • Оценка на данните с брифинг.
Без страх от Blackout:
При тренировката на симулатора става възможно да научите как да се справите с причерняването („Blackout”), неговите предварителни симптоми и как да победите страха.
След като настъпи атаката на причерняването, все още имате кратко време да реагирате по подходящ начин. С малко количество рутина можете да управлявате, докато зрението ви се върне, без да намалявате g-силата. Когато не знаете вашите граници и реагирате с изтръпване, причинено от страх, вашият последен шанс да предприемете правилните действия е загубен (т.е. неконтролирана дълбока спирала и сблъсък).
И накрая, препоръчително е да превърнете събрания опит от обучението на симулатора в полет, за предпочитане в SIV курс. На този етап пилотът е запознат с високите претоварвания и може да се съсредоточи върху оптималното начало за всяка отделна фаза по време на спиралата , като това разбира се варира в зависимост от вида на парапланера.

Сподели

Shares

1 коментар

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.