8 съвета за начинаещи катерачи

Нещата, над които трябва да се фокусирате

 
0
катерачни съвети
Снимка: pixabay.com

Всяко начало е трудно, а всяка трудност е преодолима с правилните стъпки. Кои са правилните стъпки за начинаещите катерачи ще откриете в следващите съвети от инструктори.

1. Не се катерете, ако сте твърде уморени. Умората променя приоритетите. Когато сте отпочинали, можете да контролирате качеството на движенията си, но ако сте изтощени, единствената ви цел е да не паднете. Работете повече за издръжливост.

2. Нека първите ви еспадрили не са с два номера по-малки. Вземете си такива, които държат краката стегнати, но не толкова много, че да изпитвате дискомфорт. Когато краката ви болят не мислите за правилното им разполагане, а за по-малко болезненото. Резултатът – неправилна стойка.

катерачни съвети
Снимка: pixabay.com

3. За да подобрите рязко техниката си на катерене, опитайте се да катерите колкото се може по-тихо. Звуците от катерачната ви дейност издават, че не внимавате с обикалящата ви среда.

4. Ако при тренировкуте катерите невнимателно, така ще катерите и в действителност. Катерете много и винаги се старайте да постигате все по-голяма прецизност в движенията си. Тренирайки издръжливост и прецизност, мозъкът ви се научава да контролира второто дори под влияние на първото.

катерачни съвети
Снимка: pixabay.com

5. Веднъж седмично тренирайте бързо катерене. Бързото катерене ускорява заучаването на динамични движения, спомага за бързото вземане и прилагане на решения и разнообразява тренировката.

6. Ако вече сте преминали даден тур, не бързайте да се насочвате към следващия. Преминете го още няколко пъти, като си поставяте различни цели – скоростно преминаване, красиво преминаване, различни маршрути и техники… Този метод също ще ви помогне за бързо усвояване на техниките за катерене, да увеличите арсенала си от умения и да започнете да вземате решения по-бързо.

катерачни съвети
Снимка: pixabay.com

7. Отделяйте време, за да тренирате за експлозивна сила. Може да имате добре развити мускули, но ако нямат навик да работят ударно, няма да можете да използвате оптимално техния потенциал.

8. Отделяйте време да тренирате и мускулите на торса. Може да имате много здрави пръсти и мускулите на ръцете и краката ви да са в отлична форма, но ако връзката между крайните точки на тялото ви не е добра, цялата конструкция ще се разпадне.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.