Как да преборим умората по време на колоездене

Няколко полезни съвета от Bike Center

 
0

Карането на колело и активният начин на живот като цяло са една от най-добрите предпоставки да освободим тялото и ума си от насъбраното напрежение и да бъдем щастливи.

Няма как обаче да не се замислим над това, че всеки от нас има определен капацитет на издръжливост и независимо от степента ни активност, в един момент ще настъпи усещането за умора. Това, разбира се, не трябва да ни демотивира да се впускаме в различни приключения. За целта обаче трябва да сме наясно с тънкостите, които да ни помогнат да се справим с тази умора и да се чувстваме пълноценни, въпреки нея. Как да се случи това, разбираме от следващите няколко съвета на Bike Center.

Да преборим умората по време на колоездене
Да се доверим на науката

Най-добрият начин, освен нормалното адекватно хранене за всеки един организъм, е вземането на хранителни добавки и витамини. Щом заговорим за това, е нужно да направим едно важно уточнение – не става въпрос за допинг. В следващите редове ще ви разкажем какво предлагат най-добрите в бранша – Science in Sport, за да поддържат нивото на енергия в тялото постоянно високо. Показателен факт е, че такива хранителни добавки използват отборите на Sky и Манчестър Юнайтед, които диктуват модата в шосейното колоездене и футбола през последните години.

Независимо каква цел сме си поставили или какво очакваме от своето тяло, има две основни неща, които задължително трябва да съобразим: правилната тренировка и захранване на организма. Те са еднакви по важност, за да можем да изпитаме удоволствие от колоезденето, незаивисимо дали го практикуваме състезателно или любителски.

Преди закуска

Всички знаем, че закуската е едно от най-важните хранения и от нея зависи как ще се чувстваме през целия ден. Хубаво е 2-3 часа преди спорт да сме приели достатъчно количество храна, без да се стига до преяждане. Препоръчително е тя да бъде богата на въглехидрати. Освен това тялото ни трябва да е добре хидратирано. За целта е нужно да изпием 500-1000 мл вода с разтворени SIS GO HYDRO таблетки. Енергийно барче SIS Go Energy Bar или напитка на прах SIS GO ENERGY също са добра идея за добавяне на още 25 гр. въглехидрати за допълнителна сила.

Да преборим умората по време на колоездене
По време на каране

Захранването, докато караме, е често подценявано, а именно там се крие рецептата за сила през целия ден. Нужно е да приемаме хранителни вещества постоянно, но на малки порции, така че тялото да взема нужната му енергия, без да му става „тежко“.

Прием на въглехидрати

Тъй като тялото ни може да съхранява достатъчно въглехидрати само за 90-120 минути, трябва да приемаме до 60-90g на час по време на продължително колоездене (над 90 минути). Така ще се поддържа въглехидратната доставка към мускулите. Ако не сте свикнали на това количество по време на тренировка, добра идея е да го изпробвате, за да сте сигурни, че тялото е способно да го поеме без затруднение.

Приемът на електролити в тази част от физическото натоварване е ключово – за целта отлична работа вършат хидратиращите SIS GO HYDRO и гелчетата SIS GO Energy, които дават нужната енергия.

Да преборим умората по време на колоездене

Друг важен аспект, който трябва да се наблюдава, е степента на потене. В зависимост от това колко се потим, трябва да съобразим достатъчен прием на течности. Желателно е да не се губи повече от 2-3% от телесната маса, за да бъде тялото хидратирано и подготвено за следващия ден – независимо дали ще е за ново каране или за ежедневните ни дейности. Всеки знае от личен опит, че не може да си позволи много дълго каране в неделя, а в понеделник да бъде годен за 8-часов сериозен работен ден.

След каране

Почивката логично е съществен елемент от това да се чувстваме добре на следващия ден и да качваме нивото в издръжливостта и възможностите си. Възстановяването след тренировка започва 30 минути преди края на карането. Тогава е желателно да заменим гликогена и електролита и да възстановим чистата мускулатура. Приемането на REGO Rapid Recovery е много удачен вариант в този момент, а след това трябва да се стремим менюто ни да съдържа въглехидрати, протеини и зеленчуци.

Продуктите на SIS можете да закупите в магазините на Bike Center. Точното им местоположение можете да намерите тук.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.