Съветите на Антония Григорова за Red Bull Moreni Challenge

 
0

Moreni Challenge е от типа състезания за нинджи. За успешното преминаване на трасето са нужни качества като бързина, ловкост и сила, издръжливостта също не е за подценяване. Та ако не си нинджа, опитай се да станеш до 9-и юни, но ако пък обичаш приключенията и изненадите, то НЕ ЧЕТИ и НЕ ПРАВИ нищо от написаното по-долу и ела направо на старта, за да изпиташ себе си.

Антония Григорова
Снимка: Александър Колев, Vratsa Sky Run
Физическата подготовка

Бягането е в основата на добрата подготовка, вероятно ще успееш да завършиш и с
ходене, но на скорост ще е по-забавно. Затова поддържай темпото с бягане,
колкото се може по-често.

Стълби – тъй като състезанието е само в изкачване, то всякакъв вид изкачване на
стълби ще са ти полезни като подготовка. Използвай тези на някой стадион, на
някоя стара многоетажна панелка или каквито намериш.

Ръце – при постоянно променящия се терен със сигурност ще има момент, в който
ще трябва да се подпреш на ръце или да си помогнеш с тях, за да се изкачиш върху
някой камък, затова тренирай и мускулите на ръцете и гърба…аз силно
препоръчвам няколко тренировки, включващи чисто катерене; просто набиране и
лицеви опори или упражненията от типа „паяк“. Или с децата на катерушките.

Red Bull Moreni Challenge
Екипировка

Маратонки – според мен освен да са ти удобни, е много важно да имат малко
грайфер, да са тънки до толкова, че много добре да усещаш терена под краката си.

Ръкавици – силно препоръчвам тънки ръкавици, от една страна ще предпазиш
ръцете си от наранявания, защото камъните са груби, а също така ако ръцете ти се
изпотят, няма да се пързалят с ръкавиците. За тези, на които маникюрът им е
ценен – задължително с ръкавици.

Каска – можеш да си я спестиш, но само ако си сертифицирана нинджа.

Ластичен бинт VS дрехи, покриващи цялото тяло – както споменах, камъните са
груби и остават сериозни драскотини и наранявания по кожата, затова ще е добре
краката и ръцете ти да са покрити. Ако ли не, има доста еластични бинтове, които
можеш да сложиш вместо наколенки. Така ще предпазиш зоните, на които най-
често падаме и в същото време няма да ограничиш движенията си (както когато си
с протектори).

Red Bull Moreni Challenge, Кирил Николов - Дизела
Снимка: Венцислав Петров
Готов ли съм?

Препоръчвам поне едно бягане по каменна река или камъни-нагоре, засечи си
времето и ако нямаш възможност всеки път да се качваш в планината, то намери
стълби или друго неравно изкачване със същата дължина и тренирай на него.

Концентрирай се върху някой голям камък по пътя, който си си избрал или до
крайната точка и премини по възможно най-прекия път до нея.

Опитай се да държиш височина, като заобикаляш/избягваш високи камъни или
дълбоки дупки.

По възможност стъпвай с цяло стъпало на камъните, за да избегнеш подхлъзване.

Ако някой камък ти се вижда нестабилен, опитай се да го избегнеш.

   

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведи твоят коментар!
Моля, въведи твоето име тук.